ေတးေရး/ေတးဆို ထပ္ဆင့္ အကယ္ဒမီ ဓီရာမိုရ္ ႏွင့္ေတြ ့ဆံုျခင္း၊ အပိုင္း(၂)

.

 

ေမး .. ျမန္မာသံနဲ ့ဘိုသံရဲ  ့ကြာျခားခ်က္ေပါ့။ ျမန္မာသံက ဘာလို ့ ကမၻာမေက်ာ္ဘဲ ဘိုသံက ကမၻာေက်ာ္ခဲ့ တာလဲ ။ အစ္ကို ့ရဲ  ့ျဖတ္သန္းမႈအေတြ ့အၾကံဳနဲ ့ေျပာျပေပးပါလား ။

ေျဖ .. အဓိက ဘယ္အေပၚမွာ သြားမူတည္မလဲဆိုေတာ့ အခ်က္ ၂ခ်က္ေလာက္ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ ဘိုသံက်ေတာ့ အရင္ကတည္းက ကမၻာကိုလႊမ္းခ်င္တဲ ့စိတ္ရွိခဲ့တယ္။ သူတို႔က အျပိဳင္အဆိုင္ေတြ ဖန္တီးၾကတယ္ ။ တင္ပို႔ၾကတယ္ မိတ္ဆက္ၾကတယ္ ။ အျပန္အလွန္ေတြ လုပ္ၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။ အေနာက္တိုင္းရဲ ႔သေဘာထားေပါ ့။ ဥပမာ ဂ်ာမနီက ေတးေရးဆရာတစ္ေယာက္က အီတလီမွာလည္း နာမည္ၾကီးခ်င္တယ္။ ေစ်းကြက္နဲ ့ အႏုပညာလည္ပတ္မႈက ဒါမ်ဳိးရွိျပီးသား။ ျမန္မာ့ဂီတၾကေတာ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ နန္းတြင္းဂီတ လို ့ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္ ။ သူက အားလံုးကို လည္ပတ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵထက္ကို ဒီနန္းတြင္းထဲမွာ အဆင့္တန္းျမင့္ျမင့္ရပ္တည္ဖို ့အတြက္ကို ၾကိဳးစားခဲ ့တယ္ ။ ဒီ ၂ ခုကို ယွဥ္ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ ေခတ္ေတြ ဥပမာ ၁၆ရာစု ၁၇၊၁၈၊၁၉ ရာစု ။ ဒီဘုရင္ေခတ္ေတြလက္ထက္ သူ ့နဂိုေမြးဖြားပံုျခင္း ကိုက အဲဒီမွာထဲက ကြာေနျပီ။ အဲ့ဒီကာလက ကမၻာၾကီးက သူ ့ဟာသူ ျခားေနတဲ ့အခါက်ေတာ့ သူ႔ ဟာသူ ရွင္သန္ေနတာေပါ ၊ ဒါေပမယ့္ နန္းတြင္းဂီတက နန္းတြင္း အျပင္ေတာင္ သိပ္ထြက္တဲ ့ ဂီတ မဟုတ္ဘူးေလ။ နန္းတြင္းထဲမွာပဲ ပညာရွင္ၾကီးေတြနဲ ့ ထြန္းကားတဲ ့ ဂီတကိုး။  ဒါေပမယ့္ ကိုလိုနီေခတ္ ၂၀ရာစုကို ေရာက္လာတဲ ့အခါက် ကမၻာက အရမ္းျမန္လာတယ္ ။ ေတြ ့လာၾကတယ္ စီးလာၾကတယ္။ သူတို ့ ပံုစံတိုင္း စီးႏိုင္သမွ် စီးမွာပဲ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေပၚျပဴလာ Music ဆိုတာနဲ ့ Idea ကို စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သူတို ့ဆီမွာ အေျဖတစ္ခု ထြက္မယ္ထင္တယ္ ။ နာမည္ၾကီးေအာင္၊ပိုျပီးေတာ့လူၾကိဳက္ေအာင္ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ ဒီခန္႔ညားမႈကို ပိုစီးဆင္းႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းမႈေပါ ့ေနာ္။ ျမန္မာ့ဂီတက် ေပၚျပဴလာျဖစ္ဖို ့ထက္သူ ့ဟာသူ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ခံစားခ်င္တဲ ့ပံုမ်ိဳး ရွိတာေပါ့ေလ ။

ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့ဂီတက ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ အရမ္းထြန္းကားတယ္။ အဲ့လို ထြန္းကားလို႔လည္း ကမၻာ့ဂီတက ၀င္လာတာ အရမ္းေႏွးတယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံထက္ စာရင္ေပါ ့ေလ ။ ၂၀ရာစု အလယ္က်ေတာ့ ေရဒီယိုေခတ္ ထြန္းကားလာတယ္။ အရင္ဓာတ္ျပားေခတ္ထက္ ပိုက်ယ္ျပန္႔လာတယ္ ။ ေနာက္ပိုင္း နည္းပညာေတြ ထြန္းကားလာတဲ ့ စတီဒီယိုေခတ္ေပါ ့ ။ တိတ္ေခြေတြေပၚလာတယ္ ။ ေပၚျပဴလာအရမ္းျဖစ္တဲ ့ Beatles တို႔ ေပၚလာတယ္။ တစ္ကမၻာလံုးက သိလာတယ္ ။ တစ္ကမၻာလံုးကို လႊမ္းမိုးတဲ့သူေတြ ေပၚလာတယ္ ။ အ့ဲခ်ိန္က စျပီး ေတာ့လည္း ျမန္မာ့ဂီတက အားျပိဳင္မႈေတြျဖစ္လာတယ္။ Rock ေတြ ၀င္လာတယ္ ။ လူငယ္ေတြကလည္း ဒါကို လုပ္ခ်င္လာတယ္ ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ျမန္မာ့ဂီတကိုပ ဲဖက္တြယ္ေနခ်င္သူေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲ ့၂ခုက အခြဲခံရတယ္ေပါ့ ေနာ္ ။ အဲ ့မတိုင္ခင္ကေတာ့ ေပါင္းဖို ့ၾကိဳးစားၾကေသးတယ္ ။ ဒါကေတာ့ ၂၀ရာစု အေစာပိုင္းေပါ့။ ေရႊေခတ္လို ့ေခၚမွာေပါ ့။ ဆရာၾကီး ျမိဳ ့မျငိမ္းတို ့၊ ေရႊျပည္ေအး ၊နန္းေတာ္ေရွ ့ဆရာတင္ တို ့ ဒါက၂ခုေပါင္းျပီးလုပ္ႏိုင္တဲ ့ ေခတ္။ ေနာက္ အခြဲခံလိုက္ရတယ္ ၊ စတီရီယို သြားမလား ၊ မိုႏိုသြားမလား။ မိုႏုိဆိုတာ အမွန္ေတာ့ ျမန္မာအသံုးအႏႈန္းေပါ ့ ။  ျမန္မာသံကို အေျခခံတဲ ့ဖက္သြားမလား၊ ျမန္မာသံကိုအေျခ မခံတဲ ့ဖက္သြားမလား ။ အခြဲခံရေတာ့ တကယ့္လူသားအရင္းအျမစ္ လူငယ္ေတြက အခြဲခံရတယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေခတ္ေပၚေနတဲ့ဘက္ လိုက္ၾကတယ္ ။ ခုထက္ထိပဲေလ။ အဲေတာ့ ခုန ကမၻာေက်ာ္ျခင္း မေက်ာ္ ျခင္းနဲ ့ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ဂီတက ကိုယ့္နယ္ပယ္ေလးထဲမွာပဲ ရွင္သန္တယ္။ သူမ်ားကို လႊမ္းမိုးဖို ့မၾကိဳးစားဘူး။  ခုလက္ရွိမွာေတာ့ ျမန္မာ ့ဂီတကို ကမၻာက စိတ္၀င္စားပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဘာလိုေနလဲဆိုေတာ့ လူသားအရင္းအျမစ္ လိုေနတယ္ ။ ဒီျမန္မာ့ဂီတကို ျမွင့္တင္မယ့္လူငယ္ေတြ ။ ဒါေတြက အမ်ားၾကီးလိုတယ္ ။ အဲ့လို လူေတြ အမ်ားၾကီးျပန္စုႏိုင္ရင္ေတာ့ ဒီဖက္ကလည္း ဒါကအမ်ားၾကီး ျပန္ျဖစ္လာမွာေပါ ့ေလ။

ေမး ... ဟုတ္ကဲ ့ အဲ့ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ျမန္မာျပည္ပရိသတ္  အတြက္ အေကာင္းဆံုးအစာအဟာရ ျဖစ္မယ့္ဂီတ အမ်ိဳးစားက ဘာျဖစ္မလဲ ။

ေျဖ ... အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမိဳ ့ၾကီးေတြမွာဆိုရင္ ဒါကေတာ့ထံုးစံတိုင္း ေခတ္စားေနတဲ့ ဂီတေတြက ေခတ္အဆက္ဆက္လႊမ္းမိုးေနတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကိဳက္တဲ ့သူေတြမ်ားတယ္ ။ နယ္ဖက္ေတြမွာက်ေတာ့ ျမန္မာ့ဂီတကို အေျခခံတဲ့သီခ်င္းမ်ိဳးကုိ နားေထာင္တ့ဲလူက ပိုမ်ားတယ္ ။ ျမန္မာေတြ ၾကိဳက္တဲ ့ဂီတကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ ။ ရိုးရာကိုလည္း ႀကိဳက္တယ္ ။ တခ်ိဳ ့က် Rock ၾကိဳက္တယ္ ။ တခ်ိဳ ့က် Pop ကို ၾကိဳက္တယ္ ။ မ်ိဳးစံုပါပဲ ။

ေမး .. အခုေနာက္ပိုင္း အေခြေတြ ထြက္လာတာ က်ဲလာတာေတြ ့ရတယ္ ။ စရိတ္စကေတြကလဲ အရမ္းၾကီးလာတယ္ ။ အဲ ့ဒီအေပၚမွာ လူငယ္ေတြက က့ို သီခ်င္းကိုယ္ ေဖ့ဘုတ္ေပၚကေန ေစ်းအသက္သာဆံုး တင္လာၾကတယ္ ။ တခ်ိဳ ့လည္း နာမည္ေတြရလာၾကတယ္ ။ အဲ ့ဒီျဖစ္ေနတဲ ့ဒီျမန္မာျပည္ရဲ ့စီးပြားေရးနဲ ့ အႏုပညာအေပၚမွာလည္း အစ္ကိုရဲ  ့အျမင္ေလးသိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ ... ဒါႏိုင္ငံတကာမွာလည္း  အဲလိုျပသနာက ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ခုဟာ အင္တာနက္ အရမ္းထြန္းကားလာတဲ့ အခါ အဲ ့ဒီျပသနာက ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ရွိပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့က ဘာနဲ ့ Save လုပ္လဲ ဆိုေတာ့ ပညာရပ္နဲ႔ Online Store ေတြလုပ္တယ္ ။ ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္တယ္ ။ လူေတြကလည္း အဲဒီကေန၀ယ္ၾကေတာ့ စီးပြားေရးကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တယ္ေပါ ့။ ျမန္မာျပည္မွာက်ေတာ့ အဲ ့ဒီမတိုင္ခင္ထဲက အင္တာနက္ မထြန္းကားခင္မွာ ခိုးကူးဆိုတာေပၚလာတယ္ ။ အဲ ့ထဲက စီးပြားေရးက ေတာ္ေတာ္က်သြားျပီ။ Producer ဆိုတာ မရွိသေလာက္ျဖစ္သြားျပီ ။ ဘာလို ့ ဆို ထုတ္သမွ်ရံႈးတာကိုး။ အဲ့ဒီေတာ့ အဆိုေတာ္က ကိုယိ့ဟာကို ပိုက္ဆံမယူပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပေအာင္လုပ္ရတယ္ ။ ခိုးကူးေခြကေန ေနာက္တဆင္ ့ပိုဆိုးလာတာကေတာ့  Online Store ေတြက အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးဘဲနဲ႔ Facebook က ေပၚလာတယ္ ။ အဲ့ဒီက Share လုပ္လို႔ရေတာ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္က အလကား၊ အလကား လို ့လူေတြရဲ  ့ စိတ္ထဲမွာ။ ဒါဟာ အဲ ့လိုသေဘာမ်ိဳးသြားေနတာ။ အခု လက္ရွိအေနအထားဆိုရင္ေတာ့ ဒါ အႏၱရာယ္ ရွိတဲ့အေနထား ။ စီးပြားေရးဖက္ကို ေသခ်ာ ဖမ္းမဆုပ္ႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ ့ ဒီလိုပဲေမ်ာျပီးေတာ့ အေျခေနက ေကာင္းလာမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးလို ့ထင္ပါတယ္ ။ အဲဒါေၾကာင့္လဲ အေခြထြက္တာ က်ဲလာတာေပါ ့ေနာ္ ။ ဘာလို ့ဆို ထုတ္တာနဲ ့ရံႈးမယ္ဆိုတဲ့   အေျဖသာ သူ ့ဟာသူ ထြက္ျပီးသားျဖစ္ေနတာေပါ ့ေနာ္.။

  အပိုင္း (၁)ကို ေအာက္ပါလင့္တြင္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါသည္ - http://mizzimaburmese.com/article/32357