ႏွစ္ထပ္သေဘာၤၿမိဳ႕ကေလးရယ္ အေကာက္ေတာင္ရယ္ သြားၾကမယ္ကြယ္

.

လမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာရိပ္ကနဲရိပ္ကနဲက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ အရြယ္ညီညီအပင္တန္းေလးေတြၾကားမွာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ကားေလးဟာပန္းေတာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ထံုးဘိုၿမိဳ႕ေလးဆီကိုဦးတည္ၿပီးေမာင္းေနပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ထံုးဘိုၿမိဳ႕ေလးကိုဘာေၾကာင့္ ဦးတည္ၿပီးသြားေနရသလဲဆိုတာမၾကာခင္မွာပဲသိရေတာ့မွာပါ။ ဒီတစ္ပတ္ျပည္ၿမိဳ႕ခရီးစဥ္ကေတာ့ ဒီေဒသကနာမည္ႀကီးတဲ့အေၾကာင္းအရာတခ်ဳိ႕နဲ႔ အေကာက္ေတာင္ခရီးစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔သြားမယ့္ အေကာက္ေတာင္က ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္ခရိုင္ရဲ႕ ေတာင္ ဘက္အစြန္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ထံုးဘိုၿမိဳ႕ရဲ႕အနီးမွာတည္ရွိေနပါတယ္။ ျပည္ၿမိဳ႕ကေနဆိုရင္ တစ္နာရီခဲြၾကာေလာက္ ကားေမာင္းသြားရမွာပါ။ အဲ့ဒီကိုသြားေနတဲ့လမ္းမွာေတာ့ ဒီေဒသမွာနာမည္ႀကီးဆိုင္တစ္ဆိုင္ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ၾကက္..ေသာက္..ဆမ္းဆိုတဲ့ဆိုင္ပါ။ ဒီဆိုင္ကဘာေၾကာင့္နာမည္ႀကီးရတာလဲဆိုေတာ့ ၾကက္သားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဟင္းလ်ာေတြခ်ည္း ရလို႔ပါပဲ။

ၾကက္ ေသာက္ ဆမ္းဆိုင္ ျဖစ္ေပၚလာပံုေလးကို ဆိုင္ပိုင္ရွင္ က အခုလိုရွင္းျပပါတယ္။

တဲကေလးနဲ႔ ကိုယ္ဘာသာ ေနတာ ကားသမားေတြ ကားပ်က္ေတာ့ ထမင္းခ်က္ခိုင္းရာကေန အန္တီတို႔စားသလိုပဲ ခ်က္ေကၽြးပါဆိုေတာ့ ထမင္းခ်က္ခ်က္ ေကၽြးတာေပါ့။ အဲလိုေကၽြးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကားသမားေတြက ဆီျပန္ေတြ မႀကိဳက္ဘူးတဲ့။ ဒါမ်ိဳးေလးေတြ ခ်က္ေရာင္းပါလား ေျပာလို႔ ေတာင္ကုတ္ဘက္မွာ အဲတာ ခ်က္ေရာင္းတယ္။ သူတို႔ေျပာတာနဲ႔ပဲ ခ်က္ေရာင္းလိုက္တာ။ အဲတာနဲ႔ ဟင္းနာမည္ကိုပဲ တပ္လိုက္တာ။ ၾကက္ေသာက္ဆမ္း ဆိုင္ဆိုၿပီးေတာ့။ ဝါသိုလျပည့္တုန္းကဆို လူေလးရာေလာက္ ေကၽြးရတယ္။ ရန္ကုန္က လူေတြခ်ည္းပဲ ဒီကလူ မပါဘူး။ ေအာ္ဒါမွာတယ္ေလ။ ဝါသိုလျပည့္ေန႔ လာမယ္ဆိုရင္ ၁၃ ရက္ေန႔ကတည္းက ႀကိဳမွာတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားတစ္စီးကို ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဆိုၿပီး ေအာ္ဒါႀကိဳမွာလို႔ သူတို႔ကို သပ္သပ္ခ်က္ထားတာ။

ခ်က္တာက ဘယ္လိုလဲဆ္ိုေတာ့ ၾကက္သားကို တုန္းတုန္းၿပီး အိမ္မွာခ်က္သလိုပဲေပါ့။ ဒီကေတာ့ ငါးပိ ထည့္ခ်က္ရတာ။ ဆီ၊ ဆား၊ ဂ်င္း၊ င႐ုပ္၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ေထာင္းၿပီးသားနဲ႔ ငပိေလးနဲ႔   ေရာၿပီးလံုးလိုက္တာေပါ့။ ဆီမသပ္ဘူး။ ဆီသပ္ရင္ တစ္ခ်ိဳ႕က မႀကိဳက္ဘူး။ ဆီေစာ္နံလို႔ေလ။ င႐ုပ္သီးစိမ္း ေထာင္းၿပီးသားေလးနဲ႔ လံုးခ်က္ေပါ့။ ၾကက္သားလည္း ႏူးေရာ ေရေႏြးေဖာက္လိုက္တာေပါ့။ အရည္ေသာက္ အာပူရြက္ခတ္လိုက္တာေပါ့။ အာပူရြက္ဆိုတာေတာ့နံနံပင္လိုေပါ့။

ထံုးဘိုၿမိဳ႕ဆိုတာက ဧရာ၀တီျမစ္ရဲ႕ လက္ယာဘက္ကမ္းမွာတည္ရွိေနတဲ့ၿမိဳ႕ေလးပါ။ ဒီၿမိဳ႕ေလးဟာ တစ္သက္လံုး ဂုဏ္ယူေနရမယ့္ အရာတစ္ခုကိုလည္းပိုင္ဆိုင္ထားပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အာဇာနည္ေန႔ျဖစ္တဲ့ ဇူလိုင္ ၁၉ ရက္ေရာက္တိုင္း ျပည္သူေတြ အေလးျပဳၾကတဲ့ လူပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ဇာတိေျမျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ အာဇာနည္ကိုးဦးထဲမွာ တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန၀န္ႀကီး သခင္ျမရဲ႕ ဇာတိခ်က္ေၾကြေမြးရပ္ေျမဟာထံုးဘိုၿမိဳ႕ပါပဲ။

ျပည္ၿမိဳ႕ေအာက္ဘက္ မိုင္ ၃၀ ေလာက္အကြာမွာ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းပါးေရာက္တဲ့အထိ ထိုးထြက္ေနတဲ့ သဲေက်ာက္ေတာင္ေစာင္းႀကီးတစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒါဟာအေကာက္ ေတာင္ပါပဲ။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္က ဒီေနရာမွာ ဧရာ၀တီျမစ္တြင္းသြားလာတဲ့ ေရယာဥ္ေတြကို အခြန္ေကာက္ခံခဲ့တာေၾကာင့္ အေကာက္ေတာင္လို႔ ေခၚတယ္လို႔ သမုိင္းမွတ္တမ္းမွာ   ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီေတာင္ေစာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာေတာ့ ဘုရားပံုေတာ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ထြင္းထုထားတာကိုဖူးေမွ်ာ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာေလးဟာ   ျပည္ခရိုင္ရဲ႕   ေတာင္ဘက္အစြန္ဆံုးနဲ႔ ဟသာၤတခရိုင္ရဲ႕ ေျမာက္ဘက္အစြန္ဆံုးမွာတည္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပဲခူးတိုင္းဆိုတာေရာ ဧရာ၀တီတိုင္း ဤေနရာမွစသည္ ဆိုတာေရာ အမွတ္အသားျပဳထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ သြားတဲ့အခ်ိန္ဟာ ေရက်ခ်ိန္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေတာင္နံရံေတြေပၚထြင္းထုထားတဲ့ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြကို ခပ္ေ၀းေ၀းကပဲ ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အေကာက္ေတာင္ဘုရားဟာေတာင္နံရံေတြကပန္းပုလက္ရာေတြေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားစရာေနရာေဒသတစ္ခုျဖစ္ေပမယ့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအေနနဲ႔   ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ဘုရားဖူးသူေတြ တစ္စတစ္စမ်ားလာၿပီလို႔ ေဒသခံေတြကေျပာျပၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အခါႀကီးရက္ႀကီးရံုးပိတ္ရက္ေတြမွာ ဒီကစက္ေလွေတြဟာ ဇယ္ဆက္သလိုလူးလားေခါက္ျပန္ေမာင္းေပးရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အေကာက္ေတာင္ဆီ လာေရာက္ၾကတဲ့ ဘုရာဖူးခရီးသည္ေတြရဲ႕အေျခအေနကို ေဂါပကအဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးက ေျပာျပပါတယ္။

ဖြံ႔ၿဖိဳးတိ္ုးတက္တာေတာ့ တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒီေလာက္ လူစုလူေဝးနဲ႔ မ်ားမ်ားလာၾကတာေပါ့ေလ။ ဟိုတုန္းကေတာ့ က်ဲက်ဲလာပါတယ္။ အဲဒီဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔တို႔လာတဲ့ ဘုရားပင့္သြားတဲ့ ေနာက္ပိုင္းေရာက္တဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ဝင္လာၿပီး ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးစဥ္ေတြ တိုးတက္လာတာေပါ့။ အဲဒီကတဆင့္ ဒီေန႔ဒီခ်ိန္ေနထိ ျဖစ္သြားတာေပါ့။

ေတာင္ေပၚတက္တဲ့လမ္းဟာက်ဥ္းၿပီးေတာ္ေတာ္ေလးလည္းမတ္ပါတယ္။ ဒီေတာင္တက္လမ္းမွာေရာ၊ေတာင္ေပၚမွာေရာထူးျခားတာေလးေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရဦးမယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔နဲ႔အတူပါလာတဲ့ ေဒသခံကေျပာလိုက္ေတာ့ ဘာေတြမ်ားေတြ႕ရမလဲလို႔ ႀကိဳၿပီးစဥ္းစားၾကည့္မိပါေသးတယ္။ လမ္းခရီးျပဳျပင္မႈအေျခအေနကိုေတာ့ ယင္း ဘုရားေဂါပအဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးက ရွင္းျပပါတယ္။

အခုရတဲ့ အလႈေငြအားလံုးကို တက္လမ္းေတြ လုပ္တယ္။ တက္လမ္းေတြဟာ အနည္းဆံုး သိန္းတစ္ရာေက်ာ္ အထက္မွာ ရွိတယ္။ အခုလည္း ပဲ သိန္းငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ ရေနပါၿပီ။ ဒီေစတီကိုလည္း အဓိကထားၿပီးေတာ့ ဒီနံရံကပ္ဘုရားေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ အစီစဥ္ရွိတယ္။ ဒီတက္လမ္းေလးကေတာ့ မရွိမျဖစ္ သမီးတို႔လည္း လာခဲ့တာ အခက္ခဲၾကံဳတယ္ေလ။ ဝါသိုအမီလုပ္မယ္။ လုပ္ၿပီးရင္ ဒီဘုရားေတြကို ဆက္လက္ထိန္သိမ္းသြားဖို႔  အစီစဥ္ေတြ အကုန္ရွိတယ္။

အခုနကေျပာတဲ့ ထူးျခားတာေတြ ဆိုတာကိုေတာ့ စၿပီးေတြ႕လုိက္ပါၿပီ။ ေရာင္စံု၀ါးတုတ္ေလးေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ။ အသက္ရွည္ေအာင္ ေညာင္ေထာက္ၾကတယ္လို႔ေတာ့ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာေတာ့ ခၽြန္ထြက္ေနတဲ့ေတာင္နံရံမွာေထာက္ထားၾကတာပါ။ ဒီလိုေထာက္ထားတဲ့ ေရာင္စံု၀ါးတုတ္ေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီးဒီကိုလာတဲ့ ဘုရားဖူးဘယ္ေလာက္မ်ားလဲခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာလူသားေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈကိုလည္းသက္ေသျပလို႔ေနပါတယ္။

သမိုင္းေတြဟာဒ႑ာရီဇာတ္လမ္းနဲ႔ မကင္းဘူးလို႔ ဆိုႏုိင္သလိုသမိုင္းေၾကာင္းတခ်ဳိ႕ဟာလည္းလူသားေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ဆက္စပ္လို႔ ေနျပန္ပါတယ္။ အခု ကၽြန္မတို႔ေရာက္ေနတဲ့   ေရႊျမင္းတင္ေစတီဟာလည္း သမိုင္း၀င္ေစတီတစ္ဆူျဖစ္ၿပီး ဒီအနီးနားမွာလည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္သမိုင္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ ဦးပြားသိုက္တြင္း၊ ေရတံခြန္၊ နဂါးတြင္း၊ ေက်ာက္ဖားနဲ႔   ေက်ာက္ပြားဆိုတာေတြကိုေတြ႕ရပါတယ္။ တျခားထူးျခားတာတခ်ဳိ႕ကိုေတာ့  ေဒသခံတစ္ဦးက အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။

ထူးျခားတာက ေအာင္ေျမနင္းၿပီးလို႔ရွိရင္ ေရႊဖားေလးကို ေရေလာင္း အေကာက္ေတာင္က ျပန္ရင္ အေမာက္ေထာင္ရမယ္လို႔ အဲလို စာဆိုေလးနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ ဒါေရႊခြက္ေလးနဲ႔ ေက်ာက္ဖားေပါ့။ သူက အထဲကေရေလးနဲ႔ပဲ ျပန္ေလာင္းရတာေပါ့။ ဒီေရေလးက ထူးျခားခ်က္ရွိတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေနပူပူ ေရေလးက ေအးျမေနတယ္။ ထူးျခားခ်က္ေပါ့ေနာ္။ ဒီေတာင္က ဝိဇၹာေတာင္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ၇ ရက္သားသမီးေတြ အတြက္ ဒီေက်ာက္ဖားေလးကို ဖန္တီးေပးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီေက်ာက္ဖားေလးက ၃၈ ႏွစ္ရွိၿပီလို႔ ေခၚဆိုပါတယ္။ လက္ငါးလံုးေလာက္ကေန ႀကီးလာတာေပါ့ေနာ္။ ေရေလးေလာင္းေပးရင္းကေနၿပီးေတာ့။

ဒီေက်ာက္ပြားေလးကေနေတာ့ ေသးေသးေလးကေန ပြားပြားၿပီးလာလို႔ ေက်ာက္ပြားလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီေက်ာက္ပြားေလးကို ေရႊေလးထိျခင္းအားျဖင့္ ေရႊတ္ိုးတယ္။ ဒီေငြေလးကို ထိၿပီးေတာ့   ေဆာင္ထားျခင္းအားျဖင့္ ဒီေငြေလးဟာ ဆြဲငင္အားနဲ႔ ပြားလာတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရႊပြား၊ ေငြပြားလို႔ ေခၚဆုိုပါတယ္။

ဒီက အေပါက္ႀကီးေတြ သံုးေပါက္ကေတာ့ ဘုရားႀကီးေတြ တည္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ နဂါးႀကီးသံုးေကာင္က ၇ရက္သားသမီး ျပည္သူႏွင့္တကြ ျမစ္ထဲကေန ေက်ာက္ေဆာင္ေတြကို လာၿပီး ဖူးေမွ်ာ္တာေပါ့ေနာ္။ ဟိုတုန္းကလည္း ဆရာေတာ္ ရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္  တရားနာ ေရစက္ခ် အမွ်အတမ္း ေဝၿပီးတဲ့အခါ ဒီအေပါက္ႀကီးထဲကိုပဲ ျပန္ဆင္းသြားပါတယ္။

ေနျပည္ေတာ္က သိုက္ဆရာႀကီး ဦးပြားက မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာ သူ႔တပည့္ေနာက္ပါ အစံုအလင္နဲ႔ သံုးႏွစ္တိုင္တိုင္ ဒီမွာ မေနာမရ ပတၱျမားႀကီး ရွိတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ တူးပါတယ္။ ဒါကိုလာၿပီး သိုက္တူးတာ။ ဒီေက်ာက္နရံေတြ ေက်ာက္သားေတြကို တူးသြားတာ ေတာ္ေတာ္ အံမခန္းပါပဲ။ အခုလက္ရွိ ဝါးနဲ႔ ေထာက္စမ္းတဲ့ အခါမွာေတာင္ ဆယ္ႏွစ္ေတာင္ေလာက္ နက္ပါတယ္။

အခုဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ သတ္သတ္လြတ္ထမင္း စတုဒီသာေကၽြးေနတဲ့ဇရပ္ကို ေရာက္ရွိေနတာပါ။ ဒီကိုလာတဲ့ ရပ္ေ၀းရပ္နီးက ဘုရားဖူးေတြကိုေန႔စဥ္မျပတ္ စတုဒီသာေကၽြးေမြးေနတာလို႔ ေျပာျပၾကပါတယ္။ စတုဒီသာေကြၽးတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး  ေကြၽးေမြးဧည့္ခံေရးအဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးက အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။

ေကၽြးတာေတာ့ ေန႔တိုင္းေကၽြးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြမွာ ဧည့္ပရိတ္သတ္က ပိုက်တယ္။ ေကၽြးတာ တစ္ေန႔ကို လူအနည္းဆံုး ၅၀၀/၅၀၀ ထိလာတယ္။ အမ်ားဆံုးလာတဲ့ ေန႔ေတြဆိုရင္ေတာ့ ဆန္ တင္းႏွစ္ဆယ္ကို မေလာက္ဘူး ခင္ဗ်။  ခ်က္တာျပဳတ္တာကေတာ့ လာၿပီး ကုသိုလ္ယူတဲ့ သူလည္း ရွိတာေပါ့။ ဒီၾကားထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေန႔စဥ္ဝန္ထမ္း ပံုစံမ်ိဳးေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပ္ရြာက အလုပ္သမားေတြနဲ႔ ဒီမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အကုန္သတ္သတ္လြတ္ေတြ ခ်ည္းပဲေပါ့ေနာ္။ စေန၊ တနဂၤေႏြ ေန႔ေတြဆိုရင္ သီးစံု ပဲဟင္းေတြ ခ်က္ေကၽြးပါတယ္။

ဒီတစ္ခါေတာ့ ျပည္ၿမိဳ႕မွာသာရတယ္ဆိုတဲ့ စားစရာတစ္ခုနဲ႔ ပရိသတ္ႀကီးကိုမိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။

ဒီတစ္ခါေတာ့ ျပည္ၿမိဳ႔မွာသာရတဲ့ ျပည္ၿမိဳ႕မွာပဲ ထြက္တဲ့  ေတာလဖက္ဆိုတဲ့ အရသာကို ျမည္းၾကည့္ရေအာင္။ သူက နားရြဲရြက္နဲ႔ လုပ္တာလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ နားရြဲရြက္ကလည္း က်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳတယ္။ တီဗီ ေရာဂါလည္း ေပ်ာက္တယ္လို႔ ေဒသခံေတြကလည္း ေျပာတယ္ေပါ့။ အခုအဲတာ လက္ဖက္ေလးကို   ျမည္းၾကည့္ရေအာင္။

ကၽြန္မစားေနတဲ့ေတာလက္ဖက္ရဲ႕ မူလျမစ္ဖ်ားခံလာရာကေတာ့ နိဗၺာန္နေတာရေက်ာင္းတိုက္ေတြက  သီလရွင္ေတြပါ။ အရင္ကဒီေနရာပတ္လည္ဟာေတာျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ၿမိဳ႕နဲ႔ေ၀းတဲ့အတြက္ ေတာထဲကရတဲ့ သစ္ဥသစ္ဖုေတြ အသီးအရြက္ေတြကိုစားစရာဖန္တီးရာကေတာလက္ဖက္ျဖစ္လာခဲ့တယ္လို႔ ဒီေတာရေက်ာင္းတိုက္က သီလရွင္ဆရာေလးေတြက အခုလိုရွင္းျပၾကပါတယ္။

ဆရာေလးတို႔ ေက်ာင္းရယ္ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ေတာရ ရွိ သီလရွင္ေတြေပါ့ေလ။ ေရွ႕ေရွ႕တုန္းကေတာ့ ေတာရ ရွိ သီလရွင္ေတြက စခဲ့တာေပါ့။ စၿပီးေတာ့ ျပဳတ္ၿပီး သုပ္စားၾကတယ္ေပါ့။ အဲေတာ့ လူေတြက မလုပ္စားေသးဘူးေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ လူေတြက ေရာင္းရတယ္ ဆိုတာ သိေတာ့ သူတို႔လုပ္စားၾကတာေပါ့။ အခုေတာ့ ၿမိဳ႕ေတြ နယ္ေတြ ဝယ္ၾကတယ္ေလ။ ျပည္ေရာက္ရင္ ေတာလဖက္က  နည္မည္ႀကီးတယ္ဆို ဝယ္ေတာ့ လူေတြက လုပ္ေရာင္းေနကုန္ၿပီ။ အခုေတာ့ ခူးလို႔မရေတာ့ဘူး ဟိုေရွ႕တုန္းကေတာ့ ေတာႀကီးေပါ့။ အခုေတာ့ ေတာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အရပ္လို ျဖစ္သြားၿပီေပါ့။ အိမ္ေတြၾကားထဲမွာ ေတာလဖက္ပင္ေတြလည္း ဒီအနားမွာ မရွိေတာ့ဘူး။ သူတို႔က ဟိုအေဝးႀကီး သြားခူးတာေပါ့။ အခုေတာ့ သူတို႔ဆီကမွတစ္ဆင့္ သီလရွင္ေတြက ဝယ္ထားၿပီး ဧည့္လာေဆာင္လာ ေကၽြးရတာေပါ့။

အခု ကၽြန္မေရာက္ေနတာကေတာ့ ေတာလက္ဖက္လုပ္တဲ့ နရြဲရြက္ပင္ေအာက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ ေတာလက္ဖက္သားဟာအရမ္းႏူးညံ့ၿပီးအရြက္ကိုေတာင္မျမင္ရတဲ့အတြက္ အပင္ဟာလည္းေသးေသးေလးလို႔ ထင္ထားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေတြ႕ရတဲ့အခါမွာေတာ့ အပင္က ေတာ္ေတာ္ႀကီးပါတယ္။

ျပဳတ္ၿပီးသားနရဲြရြက္ကိုအႏုနဲ႔အၾကမ္းျပန္ေရြး၊အၾကမ္းေတြကိုေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္ျပဳတ္၊ အႏုေတြကိုေတာ့ လက္တစ္ဆုပ္စာေလးေတြလံုးထားပါတယ္။ ဒီလက္တစ္ဆုပ္ဟာအေလးခ်ိန္ ငါးက်ပ္သားနဲ႔ညီမွ်တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုလံုးထားတာေလးေတြကိုဘန္႔ေဘြးရြက္၊ အင္ဖက္ရြက္ေတြနဲ႔ ဆက္ၿပီးထုပ္ၾကပါတယ္။ ဖက္ေတြစီတဲ့အခါမွာလည္းဘန္႔ေဘြးရြက္တစ္ထပ္၊ အင္ဖက္ရြက္တစ္ထပ္၊ ဘန္႔ေဘြးရြက္တစ္ထပ္ ဆိုၿပီးဖက္ကိုသံုးထပ္စီၿပီးေတာလက္ဖက္ကိုထုပ္ရတာပါ။

ကၽြမ္းက်င္ရာလိမၼာဆိုသလိုဒီကေဒသခံေတြလုပ္ေနတာေတာ့ တကယ္ကို ျမန္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ သူတို႔ုထုပ္ထားတဲ့ ေတာလက္ဖက္ထုပ္ေတြကိုေက်ာက္စည္ႀကီးေတြထဲထည့္စိမ္၊ တစ္ပတ္တစ္ခါေလာက္ ေရလွယ္ေပး၊ သံုးပတ္ေလာက္ဆိုရင္ ေတာလက္ဖက္ကိုစားလို႔ရပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေတာလက္ဖက္ေတြကို ၀ယ္ၿပီးမစားျဖစ္ေသးဘူးဆိုရင္လည္းေရစိမ္ထားရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တစ္ပတ္တစ္ခါ ေရလွယ္ေပးေနရင္ အနံ႔ဆိုးလည္းမရွိဘူး၊ ပိုလည္းအရသာေကာင္းတယ္လို႔ ေဒသခံေတြကအႀကံေပးလိုက္ ပါေသးတယ္။

ျပည္

လ၀န္းထဲ

ပဲြၾကည့္ေလွကေလးေလွာ္ခတ္၀င္သြား

လမ္းေရြးမွားသူျမစ္

ႏွစ္ထပ္သေဘၤာၿမိဳ႕ကေလးဆီနားခဲ့ေပါ့…။

ဒီကဗ်ာတိုေလးကေတာ့ ျမန္မာေခတ္ေပၚကဗ်ာရယ္လို႔ ဒီကေန႔မွာ ျမင္ေနရတဲ့အခင္းအက်င္းမ်ဳိးျဖစ္လာဖို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္က ႀကိဳးစားသြားခဲ့သူ … ဘ၀မွာ ကဗ်ာမွကဗ်ာ … ကဗ်ာဆရာစစ္စစ္တစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ေလးစားခံရသူေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာႀကီးေမာင္ေခ်ာႏြယ္က ျပည္ၿမိဳ႕အေၾကာင္းကိုေရးဖဲြ႕ထားတာပါ။

ကၽြန္မတို႔ ရိုက္ကူးေရးအဖဲြ႕ဟာ ျပည္ၿမိဳ႕က မျပန္ခင္မွာကဗ်ာဆရာႀကီး ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ အမွတ္တရေက်ာက္တိုင္ကိုသြားၿပီး ေလးစားစြာဦးညြတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာသူ႔ကိုယ္သူဗမာျပည္သားကဗ်ာဆရာလို႔ အမည္ေရးထိုးေလ့ရွိသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ၿမိဳ႕ဟာအႏုပညာအင္အားေကာင္းတဲ့ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လို႔ ဆိုရင္လည္းမွားမယ္မထင္ပါဘူး။ နာမည္ေက်ာ္ ကဗ်ာဆရာေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ၊ ကာတြန္းဆရာေတြ၊ ေတးေရးဆရာေတြ၊ အဆိုေတာ္ေတြ ေမြးထုတ္ေပးေနတဲ့ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးပါ။

ၿပီးေတာ့ ယူနက္စကိုအဖဲြ႕က ကမာၻ႕ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္တစ္ခုအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳသတ္မွတ္လိုက္တဲ့ သေရေခတၱရာပ်ဴၿမိဳ႕ေဟာင္းလည္း ရွိေနသလို တျခားထူးျခားဆန္းျပားၿပီး စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ေနရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေနပါေသးတယ္။