လူငယ္နဲ႔ သမိုင္း၀င္အေရးေတာ္ပံုမ်ား

.

 ဓာတ္ပံု-ျပည့္ၿဖိဳးေက်ာ္

 

ဒီ ၾသဂုတ္လအတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္း၀င္အေရးေတာ္ပံုႀကီးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ရွစ္ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုႀကီး ႏွစ္ ၃၀ ေျမာက္ ႏွစ္ပါတ္လည္ေန႔ အခမ္းအနားကုိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း က်င္းပခဲ့ပါတယ္။

ႏွစ္ ၃၀ ျပည့္လို႔ဆိုေတာ့ကာ သာမာန္အားျဖင့္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ေတြၾကာျမင့္ခဲ့လို႔ ျမင္တဲ့သူကလည္း ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး တိုင္းျပည္တစ္ခု အေနနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘာမွ်မၾကာေသးဘူးလို႔ ဆိုရမွာပါ။

ဒီ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ မၾကာေသးဘူးလို႔ဆိုရေပမယ့္ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးအေပၚ အကဲျဖတ္ခ်က္၊ ထင္ျမင္ခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြအေပၚမွာ လူငယ္ေတြ ရႈေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာၾကတာ္ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါကလည္း သဘာ၀က်တဲ့ကိစၥပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ အသက္ ၂၀ အထက္နဲ႔ အသက္ ၄၀ ၀န္းက်င္ရွိသူေတြအတြင္း ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အျမင္ေတြ ကြဲကြဲျပားျပား ရွိေနၾကတာဟာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒီကေန႔ အဲဒီအေၾကာင္းအရာကို လူငယ္နဲ႔ သမုိင္း၀င္အေရးေတာ္ပံုမ်ားဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ က်ေနာ္ေဆြးေႏြးမွာပါ။

ဒီလိုေဆြးေႏြးမယ္ဆိုၿပီး စဥ္းစားခဲ့တာကလည္း ဒီကေန႔လူငယ္တခ်ိဳ႕နဲ႔ စကားေျပာၾကည့္တဲ့အခါ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အသိအျမင္တခ်ိဳ႕ဟာ မတူကြဲျပားျခားနားၾကတာ သဘာ၀က်တယ္ဆိုေပမယ့္ တခ်ိဳ႕အသိအျမင္ေတြဟာ စိုးရိမ္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အမ်ားနဲ႔မတူ တမူထူးျခားေနတာလည္း ေတြ႔ရၾကားရေတာ့ ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာျဖင့္ ေဆြးေႏြးဖို႔လိုအပ္တယ္ထင္လို႔ “လူငယ္နဲ႔ သမိုင္း၀င္အေရးေတာ္ပံုမ်ား”ေခါင္းစဥ္ကုိ က်ေနာ္ေရြးခ်ယ္လုိက္တာပါ။

ဒါနဲ႔တဆက္တစပ္တည္း ေျပာစရာရွိလာတာက မေန႔တေန႔ကပဲ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးက ေမြးဖြားေပးလိုက္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအေရး တိုက္ပြဲ၀င္သူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ၿပီး ကြယ္လြန္တဲ့အခါ ဒီမိုကေရစီအသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုလံုးက ၀မ္းနည္းေၾကာင္းေဖၚျပၾက၊ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔လႊတ္ေဆာင္ရြက္မႈေတြကို ထုတ္ေဖၚေျပာဆို ဂုဏ္ျပဳၾကတဲ့အခါ အသက္ ၃၀ ၀န္းက်င္ရွိ မိန္းကေလးတစ္ဦးက သူ႔ရဲ႕လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ဘာလို႔မ်ား မိသားစုအေရး ဦးစားမေပးနိုင္ၾကတာလည္း၊ ကိုယ့္အက်ိဳးစီးပြားအတြက္လည္း လုပ္ၾကဦးမွေပါ့လို႔ ေရးလိုက္ပါတယ္။ ဒါက ဘာကုိျပသလဲဆိုေတာ့ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးလို အျဖစ္အပ်က္ႀကီးအတြင္ က်ဆံုးသြားၾကရသူေတြ ဘ၀ေတြပ်က္ခဲ့ၾကရသူေတြအေပၚ အေလးအနက္ထားပံု တမူခြဲထြက္သြားတဲ့ အယူအဆအေပၚမူတည္ၿပီးမွ ဒီအျမင္ျဖစ္လာတာပဲလို႔ သံုးသပ္မိတယ္။

ေနာက္တစ္ခု ႀကံဳရတာေလး ဆက္ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။

မေန႔တေန႔ကပဲ လဘက္ရည္ဆိုင္တစ္ခုမွာ အသက္ ၃၀ ၀န္းက်င္လူငယ္တစ္ဦးနဲ႔ စကားေျပာၾကည့္တဲ့အခါ သူက ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးလို အျဖစ္အပ်က္ေတြေၾကာင့္ အခုလို ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ စတင္လုပ္ခြင့္ရလာရတာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အျမင္ကို လက္မခံပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္က ေပးခ်င္လို႔ ေပးလိုက္လို႔သာ ဒီအခြင့္အေရးေတြ ရလာျဖစ္လာတာသာျဖစ္တယ္လုိ႔ သူျမင္ပါတယ္။

ဒီအျမင္က ဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ့ ပထမအခ်က္က ဒိီတိုင္းျပည္မွာ အခုလိုဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြျဖစ္လာဖို႔ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ အသက္ေသြးနဲ႔ ဘ၀ေတြ ရင္းသြားခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြအေပၚ သူ အသိအမွတ္မျပဳဘူး၊ မေလးနက္ႏိုင္ဘူး၊ သူ အသိအမွတ္ျပဳေလးနက္တာက စစ္အာဏာရွင္ေတြပဲျဖစ္တယ္၊ စစ္အာရွင္က အင္အားႀကီးတယ္ စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ  သမိုင္းကိုဆံုးျဖတ္သူေတြျဖစ္တယ္၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္က ဒီမိုကေရစီေပးခ်င္လို႔ ေပးလိုက္လို႔သာ  အခုလိုအေျခအေနေတြ ျဖစ္လာရလာရတာျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့အျမင္နဲ႔ သူေျပာလိုက္တာပါပဲ။

သေဘာထားမတူကြဲျပားၾကတာ သဘာ၀ေတာ့က်ပါတယ္။ မတူကြဲျပားတဲ့အယူအဆေတြ ရွိၾကတာ မဆန္းေပမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ႔ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္ဖို႔က ပိုၿပီးအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီကေန႔ေတာ့ အဲသလို စစ္အာဏာရွင္က ေပးခ်င္လို႔သာ ဒီမိုကေရစိီလမ္းစေပၚေရာက္လာၾကတာဆိုတဲ့ အသက္ ၃၀ ၀န္းက်င္လူငယ္ရဲ႕အျမင္နဲ႔မတူတဲ့ အျခားအျမင္တခ်ိဳ႕ကို က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။

ေကာင္းပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ ဥပမာအေနနဲ႔ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရတာဟာ နယ္ခ်ဲ႕သမား အဂၤလိပ္အစိုးရက လြတ္လပ္ေရးေပးခ်င္လို႔ ေပးလိုက္လို႔ရတာျဖစ္တယ္လို႔ေကာ ေျပာလို႔ရမလားလို႔ ျပန္ေဆြးေႏြးပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုလုိ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈအျဖစ္အပ်က္ေတြ အေရးေတာ္ပံုေတြကို ဘာျပဳလို႔ထည့္သြင္းျပဌာန္းသင္ၾကားေနရသလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာင္းသံုးျပဌာန္းခ်က္မွာ ဒီႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရတာဟာ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္အစိုးရက ျမန္မာျပည္သူေတြကုိသနားလို႔လြတ္လပ္ေရးေပးခ်င္လို႔ ေပးလိုက္လို႔သာ ရလာျခင္းသာျဖစ္တယ္လုိ႔ ျပဌာန္းခ်က္ေျပာင္းၿပိီး ျပဌာန္းရေတာ့မွာေပါ့။  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို လူေတြအစား အဂၤလိပ္ဘုရင္မႀကီးနဲ႔ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံကုိ လြတ္လပ္ေရးေပးခဲ့သူအျဖစ္ ျပဌာန္းရေတာ့မွာေပါ့လို႔ေျပာလိုက္ေတာ့ စကား၀ိုင္းထိုင္ေနသူအားလံုးက ၀ိုင္းၿပိီးရယ္ၾကပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီလမ္းစေပၚေရာက္လာတာဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္က သနားလို႔ ေပးခ်င္လို႔သာ ေပးလိုက္လို႔ ေရာက္လာရတာသာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ အဲဒီလူလည္း ဆက္ေျပာဖို႔ရန္ တ့ုန္႔ဆို္င္းဆိုင္းျဖစ္သြားရပါတယ္။ ဘာမွေတာ့ ဆက္မေျပာေတာ့ပါဘူး။

တိုင္းျပည္တစ္ခုမွာ အင္အားအစစ္အမွန္ရွိသူဟာ ဘယ္သူလဲ။ သမိုင္းကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးသူဟာ ဘယ္သူလဲ။ အင္အားႀကီးတယ္လို႔ သာမာန္အားျဖင့္ယူဆရတဲ့ အာဏာရွိသူေတြလား။ အဲဒီ အာဏာရွိသူေတြရဲ႕လက္ထဲက အာဏာဆိုတာက ထာ၀ရလား တခဏလား။ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္သူေတြက သမိုင္းကိုဆံုးျဖတ္တာလား။ အင္အားအစစ္အမွန္ရွိသူဆိုတာ ျပည္သူေတြလား။ ဒီကိစၥ ကြဲကြဲျပားျပားျဖစ္ဖုိ႔ရန္ လူတိုင္းအတြက္ေတာ့ မလြယ္လွပါဘူး။ အျမင္တစ္ခုအေပၚ အားလံုးတထပ္တည္းက်ဖို႔ဆိုတာလည္း မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္အယူအဆကိုမဆို မွန္၏မွား၏ သိေအာင္တိုင္းတာလို႔ရတဲ့ေပတံဆိုတာကေတာ့ အၿမဲတန္းရွိပါတယ္။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ သတိခ်ပ္ရပါမယ္။ စစ္မွန္တဲ့ေပတံကုိ ကိုင္ဆြဲႏိုင္ရပါမယ္။

ဘယ္အယူအဆအေပၚမဆို အဲဒီအယူအဆ ျဖစ္တည္လာရတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ ဆိုတာလည္း ရွိျပန္ပါေသးတယ္။ အဲဒီအယူအဆ ျဖစ္တည္လာရဖို႔ တြန္းပို႔တဲ့အရာေတြလည္း ရိွတတ္ပါတယ္။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ ရွာၾကရပါမယ္။

ဒါဆိုရင္ ရွစ္ေလးလံုးလုိ အေရးေတာ္ပံုေတြေၾကာင့္ ေခတ္ေတြေျပာင္းလာရတာ မဟုတ္ဘဲ စစ္အာဏာရွင္ေတြက သနားလို႔ေပးခ်င္လုိ႔ ေပးလိုက္လို႔သာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အျမင္ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လာရတာလဲ။ ဒီအျမင္ရဲ႕ေရေသာက္ျမစ္က ဘာေတြလဲ။

ကဲ ဒါကိုေတာ့ ေနာက္တေန႔မွာ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။

လူငယ္မ်ား သမုိင္းကုိတိုင္းတာတဲ့ေပတံ မွန္ကန္စြာကိုင္ဆြဲႏုိင္ၾကပါေစဗ်ား။