လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၃ )

.

ဟိုေန႔က ကဗ်ာအေၾကာင္း ေျပာခဲ့ရာမွာ ကဗ်ာအေၾကာင္း တစ္စံုတရာအထိုက္အေလ်ာက္သိဖို႔ဆိုရင္ ျမန္မာကဗ်ာ စီးဆင္းလာခဲ့မႈသမိုင္းကို တို႔ထိထားရင္ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာကဗ်ာေရစီးေၾကာင္းကို အက်ဥ္းသေဘာေျပာဖို႔ရွိပါတယ္။

ကဗ်ာဟာ ဥပမာ၊ ဥပေမယ်၊ အလကၤာ၊ သေကၤတ နမိတ္ပံုအစရွိတဲ့ ကဗ်ာ့ပရိယာယ္ေတြနဲ႔ တည္္ေဆာက္ရတဲ့ အႏုပညာကိစၥျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ေရွးေခတ္ေက်ာက္စာနဲ႔   ေပစာေပရြက္ေတြမွာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာျပဳၾကတဲ့အခါ၊ ကုသိုလ္ဒါနျပဳၾကတဲ့အခါ တစ္ခါတေလ ဥပမာေတြနဲ႔စတင္ေရးခဲ့ရာက ကဗ်ာ့သေႏၶစတင္ခဲ့ေလသလား ထင္မွတ္ရေလာက္ေအာင္   ေတြ႕ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဘုရင့္ဘုန္းေတာ္၊ မိဘေက်းဇူးေတာ္၊ ေရကန္ရဲ႕အလွ၊ အစရွိသည္တို႔ကို ေဖၚျပရာမွာ ဘုန္းမီးေနလသကဲ့သို႔ေသာ၊ တာ၀တိန္သာက နတ္ေရကန္ကဲ့သို႔ေသာ အစရွိတဲ့ ဥပမာေတြနဲ႔ ေဖၚျပၾကရင္းက ကဗ်ာရဲ႕အသက္ဟာ စတင္ခဲ့ေလသလား။ ေတြးစရာပါပဲ။

ပုဂံေခတ္ကအစခ်ီၿပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း ကိုလိုနီေခတ္အထိ ေခတ္ႀကီး ၆ ေခတ္ဆိုၿပီး ပိုင္းျခားလိုက္ရင္ အဲဒီေခတ္ႀကီးေတြအတြင္း အမ်ိဳးအမည္မ်ားျပားလွတဲ့ ကဗ်ာေတြထြန္းကားေပၚေပါက္လာတာ ေတြ႕ရမွာပါ။ တခ်ိဳ႕ကဗ်ာေတြက တစ္ေခတ္ထဲမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတြၾကေတာ့ ႏွစ္ေခတ္သံုးေခတ္အထိ သက္တန္းရွည္ၾကာခဲ့တာေတြ႕ရပါတယ္။ သတိမထားဘဲေနလို႔မရေအာင္ ထူးျခားတဲ့အခ်က္က ေလးလံုးစပ္ကဗ်ာရဲ႕သက္တမ္းဟာ အရွည္ၾကာဆံုးတည္တန္႔ခဲ့တာေတြ႕ရၿပီး ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အဲဒီေလးလံုးစပ္ကဗ်ာကိုပဲအေျခခံၿပီးမွ ထပ္ဆင့္တီထြင္ၾကတဲ့သေဘာသက္ေရာက္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။

ျမန္မာ့သမိုင္း အထင္ကရေခတ္အစဟာ ပုဂံေခတ္ပါပဲ။ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၀၄၄ ၀န္းက်င္ကစမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာကဗ်ာသက္တမ္း ႏွစ္ တစ္ေထာင္၀န္းက်င္ရွိခဲ့ပါၿပီ။ အဲဒီေခတ္အသီးသီးထဲမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတြကေတာ့ ပုဂံေခတ္မွာ စကားေျပေရာ လကၤာဟန္နဲ႔စခဲ့ၿပီး ပင္းယေခတ္ၾကေတာ့ တ်ာခ်င္း၊ ကာခ်င္း၊ ရတု။ ေႏွာင္းေခတ္ေတြမွာေတာ့ ဧခ်င္း၊ ေမာ္ကြန္း၊ တာလား၊ ပ်ိဳ႕၊ အန္ခ်င္း၊ လူးတား၊ အဲခ်င္း၊ တမ္းခ်င္း၊ သံေပါက္၊ အိုင္ခ်င္း၊ ရဲတင္း၊ ညည္းခ်င္း၊ စည္ေတာ္သံ၊ ငိုခ်င္း၊ ေလွေတာ္သံ၊ ဒံုးခ်င္း၊ လြန္းခ်င္း၊ ဂုဏ္ခ်င္း၊ ဗံုႀကီးသံ၊ ေဘာလယ္၊ ေဒြးခ်ိဳး၊ ေလးခ်ိဳး၊ ႀတ္ိခ်ိဳး၊ ေတးထပ္..အစရွိတဲ့ကဗ်ာေတြေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။

ဒိီေနရာမွာ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားတစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ထူးျခားခ်က္က ပံုသ႑ာန္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မတူၾကတဲ့အျပင္ ကဗ်ာပါအေၾကာင္းအရာမွာလည္း မတူၾကပါဘူး။ ဥပမာ ကာခ်င္းဆိုပါစို႔။ စစ္သည္ေတာ္မ်ား စစ္ခ်ီစစ္တက္မယ္ျပဳစဥ္ ဒိုင္းကာလႊားတို႔ကိုကုိင္ရင္း စုေပါင္းသီဆိုၾက ကၾကတဲ့အခါ ရြတ္ဆိုရတဲ့ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အင္မတန္လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တဲ့ ရတုကဗ်ာၾကေတာ့ ေမာင္ဘြဲ႔၊ မယ္ဘြဲ႕၊ အလြမ္းဘြဲ႔၊ ေတာေတာင္ဘြဲ႔ကိုစပ္ဆိုတဲ့ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး အားနဲ႔မာန္နဲ႔ ရြတ္ဆိုဖို႔မဟုတ္ဘဲ ႏြဲ႔ၿပီးယိုင္ၿပီးဆိုတဲ့ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါကေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာအေၾကာင္း တကယ့္ကို အၾကမ္းပ်ဥ္းေဆြးေႏြးလိုက္တာပါ။ အႀကံျပဳခ်င္တဲ့အခ်က္က ကဗ်ာ၀ါသနာပါသူေတြဟာ ေခတ္တစ္ခုခ်င္းစီမွာေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားအသီးသီးရဲ႕ သ႑ာနဲ႔အေၾကာင္းအရာကို သည့္ထက္ပိုၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔သိထားမယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေကာင္းပါလိမ္မယ္။

ေနာက္ထပ္ အႀကံျပဳခ်င္တဲ့အခ်က္ ရွိပါေသးတယ္။ ဘယ္ေခတ္မွာမဆို ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ခ်င္းစီမွာ အဲဒီကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အျဖစ္အပ်က္သမိုင္းေတြ ရွိေနတတ္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကိုလည္း အထူးလက္တို႔လုိက္ခ်င္ပါတယ္။ ဥပမာ အနႏၱသူရိယအမတ္ႀကီးရဲ႕ သူတည္းတစ္ေယာက္ ေကာင္းဖို႔ေရာက္မူအစခ်ီကဗ်ာဟာ ဘုရင္ကို တရားျပနားခ်နိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့သမိုင္း၊ မင္းလက္၀ဲသုႏၵရအမတ္က မဲဇာေတာင္ေျခ စီးေတြေတြတည့္ အစခ်ီရတု ေရးလို႔ မဲဇာေတာက ျပန္ေခၚခံရပံု၊ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ရဲ႕ ျမတ္ေကာဇာျပရမွာျဖင့္ အစခ်ီကဗ်ာနဲ႔ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔အစိုးရရဲ႕ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းခံရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ကဗ်ာ၀ါသနာပါသူတိုင္း မလြဲမေသြေလ့လာသိထားသင့္တဲ့အခ်က္မ်ိဳးေတြပါပဲ။

ကဲ ဒီကေန႔ေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ကဗ်ာအေၾကာင္း ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့။

လူငယ္မ်ား ကဗ်ာေတြထဲကတဆင့္ ေလာကနဲ႔ဓမၼအေၾကာင္း သိႏိုင္ၾကပါေစဗ်ား။

ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ့အိုးေ၀)

  1. လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၁ )

  2. လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၂ )