လူငယ္နဲ႔ ခရီးသြားျခင္း အႏုပညာ ( ၃ )

.

ၿပီးခဲ့တဲ့ေဆြးေႏြးမႈမွာ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ ခရီးသြားခဲ့ျခင္းကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ကို ေလးနာရီၾကာေအာင္ တက္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ညေရာက္တဲ့အခါ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္က ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ စကား၀ိုင္းထုိင္ေျပာၾကတဲ့အခါ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ဘုရား ေျပာျပတာေတြကို နားေထာင္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီကေန႔ေတာ့ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ခရီး နိဂံုးပိုင္းကုိ ဆက္ၿပီးေရးမွာပါ။

တကယ္ေတာ့ ခရီးတစ္ခုသြားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္က ကုိယ္ႏွစ္သက္တဲ့ ခရီးသြားမွတ္တမ္းစာအုပ္ေတြကို အနည္းဆံုးတစ္အုပ္တေလေလာက္ေတာ့ သယ္သြားေလ့ရွိပါတယ္။ ကိုယ္သြားေနတဲ့ခရီးနဲ႔ အဲဒီစာအုပ္ထဲက ခရီးသြားအေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ ဖတ္ၾကည့္ႏိႈင္းယွဥ္ခံစားခ်င္လို႔ စာအုပ္ကို ယူသြားခဲ့တာပါ။ ဒီတစ္ေခါက္ ခရီးသြားေတာ့လည္း ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ “ေငြေသာင္ယံ ဟြန္ဒါယဥ္ေက်းမႈ ေမရီပိုေဗးႏွင့္ အီေကြတာညမ်ား” ခရီးသြားစာအုပ္ကုိ ယူသြားခဲ့ပါတယ္။

ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ ခရီးသြားစာအုပ္က တနသၤာရီဘက္ ခရီးထြက္ရင္းက သူ ေတြ႕ႀကံဳျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း သူက ခရီးသြား အေတြ႕အႀကံဳေတြကို သည္အတိုင္း မေရးပါဘူး၊ အဲဒီခရီးနဲ႔ ပတ္သက္ယွက္ႏြယ္တဲ့ သမိုင္းအခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ တျခားအေၾကာင္း အရာေတြကိုလည္း တဆက္တစပ္တည္း ၾကားညွပ္ၿပီး ေရးတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့မွာပဲ က်ေနာ္လည္းပဲ ခရီးသြားတဲ့အခါ ဘယ္လုိေတြး ဘယ္လိုျမင္ ဘယ္လိုသံုးသပ္သင့္သလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို ပိုၿပီးသိလာရတာပါ။

အခု ဇြဲကပင္ေတာင္တက္တဲ့အခါ အေပ်ာ္သက္သက္ ခရီးမျဖစ္ရေအာင္ က်ေနာ္ သတိထားပါတယ္။ ဇြဲကပင္ေတာင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ဆက္စပ္အေၾကာင္းအရာေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ရသေလာက္အခ်ိန္အတြင္း ေမးျမန္းစုေဆာင္း မွတ္သားရပါတယ္။

ဇြဲကပင္ေတာင္ဟာ ကရင္ျပည္နယ္အတြက္ အဖုိးမျဖတ္နိုင္တဲ့ ဂုဏ္ယူဖြယ္ေတာင္ပါပဲ။ ဒီေတာင္ရဲ႕ သမိုင္းအခ်က္အလက္ေတြထဲမွာ ဒႏၱာရီဆန္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ယုတၱိေဗဒအရအေျခခံၿပီး စဥ္းစားလက္ခံသင့္တဲ့အခ်က္ကေတာ့ မြန္ေတြ ယံုၾကည္လက္ခံၾကတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ရွိပါတယ္။ မြန္ လူႀကီးသူမေတြဟာ ဒီေတာင္ကို “ဇ၀ယ္ကဗန္”ေတာင္လို႔ေခၚခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ “ဇ၀ယ္” ဆိုတာက ေညာင္ပင္ပါ။ “ကဗန္”ဆိုတာက အခ်ဥ္ အခ်ဥ္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေညာင္ခ်ဥ္ပင္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ယူဆရပါတယ္။ တခ်ိန္က ဒီေနရာ ဒီေတာင္ႀကီးမွာ ေညာင္ခ်ဥ္ပင္မ်ား   ေပါမ်ားေပါက္ေရာက္ရာေနရာျဖစ္လို႔ “ဇ၀ယ္ကဗန္” လို႔ ေခၚခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ေနာက္ေတာ့မွ “ဇ၀ယ္ကဗန္ေတာင္”ကို “ဇြဲကပင္ေတာင္”ဆိုၿပီး   ေရြ႕လ်ားေခၚဆိုလာၾကျခင္း ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ သမိုင္းအခ်က္အလက္ေပၚမူတည္ၿပီး ဒီေနရာႀကီးဟာ လြန္ခဲ့ေသာတခ်ိန္က ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း ယူဆခ်က္လည္း ရွိပါေသးတယ္။

“စစ္ကဲႀကီးဦးေနာ္”ေရးသားျပဳစုတဲ့ မြန္ေစတီေတာ္သမိုင္းေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္မွာ ဒီေတာင္ဟာ တခ်ိန္တုန္းက နိုင္ငံရပ္ျခား သေဘာၤ ေလွ ေဖာင္ေတြ ဆိုက္ကပ္ခ်ည္ေႏွာင္ရာ တြယ္ကပ္ရာ ေနရာျဖစ္လို႔ “ဒိုးကရြယ္ကဗန္း” လို႔ ေခၚၾကေၾကာင္း တလိုင္ကရင္ေတြက ယူဆၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ “ဒိုး”ဆိုတာက “ေတာင္”၊ “ကရြယ္”ဆိုတာက ခ်ည္သည္ ဖြဲ႔ေႏွာင္သည္ “ကဗန္း”ဆိုတာက ေလွ သေဘာၤ ေဖါင္ ျဖစ္ပါတယ္။ “ေလွ သေဘာၤ ေဖါင္တို႔ ဆိုက္ကပ္ခ်ည္ေႏွာင္ရာေနရာ”ေပါ့။ ဒီအခ်က္ကလည္း စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ က်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္ႀကီးဟာလည္း ဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ားအဆိုအရ တခ်ိန္က ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း တေနရာျဖစ္ဖြယ္ရွိေၾကာင္းနဲ႔ သထံုၿမိဳ႕ဟာ တခ်ိန္က ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕အမွန္တကယ္ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ယူဆခ်က္ေတြအရ အခု စစ္ကဲႀကီးဦးေနာ္ရဲ႕ဘုရားသမိုင္းစာအုပ္ပါ ဒီအခ်က္ဟာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း သိခဲ့ရပါတယ္။

ဇြဲကပင္ေတာင္ေပၚမွာ ဘုရားဖူးခရီးသည္ေတြရဲ႕ ဆြမ္းက်န္ထမင္းက်န္နဲ႔ စားစရာေပးကမ္းမႈကို လာစားၾကတဲ့ ေမ်ာက္ေတြကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ လူေတြၾကား မေၾကာက္မရြ႕ံတုိးကပ္လာေရာက္ အစာေတာင္းၾကပါတယ္။ ဒီေမ်ာက္ေတြဟာ ညၾကေတာ့ ဘုရားေစတီနဲ႔ လူေနအေဆာင္ေတြဆီက ေပ်ာက္သြားၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ေျပာစကားအရ ညၾကေတာ့ ေမ်ာက္ေတြက ေတာင္ေပၚက သစ္ပင္သစ္ကိုင္းေတြၾကားနဲ႔ ေက်ာက္ဂူေတြထဲ ၀င္ေရာက္အိပ္စက္ၾကတဲ့အေၾကာင္း သိရပါတယ္။ တဆက္တစပ္တည္း သိရတဲ့အခ်က္က ဒီေတာင္ႀကီးေပၚမွာ လူေတြ မထိမေတြ႕မေရာက္ဘူးေသးတဲ့ ေက်ာက္ဂူႀကီးေတြ အေသအခ်ာရွိေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

ေနာက္တေန႔မနက္ေရာက္တဲ့အခါ ပထမကတည္းက စဥ္းစားထားခဲ့တဲ့အတိုင္း အိပ္ရာက မနက္ ေလးနာရီေလာက္ကတည္းက ထခဲ့ၾကပါတယ္။ ထြက္ျပဴလာမယ့္ေနေရာင္ျခည္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ၾကဖို႔ ဓါတ္ပံုရိုက္ၾကဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။  လက္လြတ္သြားမွာစိုးလို႔ ခတ္ေစာေစာပဲ အိပ္ရာထၾကရပါတယ္။

ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ေပၚက ေလွကားထစ္ သံုးဆယ္ေလာက္ဆင္းရင္ ေတာင္ခါးပမ္းတေနရာမွာ အေရးေပၚ ရဟတ္ယာဥ္ဆင္းစရာေနရာ ကြက္လပ္တစ္ခုရွိပါတယ္။ တခ်ိန္က အာဏာပိုင္အႀကီးအကဲေတြ ေတာင္ေပၚဘုရားလာဖူးတဲ့အခါနဲ႔ တယ္လီဖုန္းတာ၀ါတိုင္ႀကီးေဆာက္စဥ္တုန္းက အဲဒီ ရဟတ္ယာဥ္ကြင္းကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အဲဒီ ရဟတ္ယာဥ္ကြင္းအစပ္မွာ ဘာသစ္ပင္မွမရွိပါဘူး။ ရဟတ္ယာဥ္ကြင္းေဆာက္စဥ္က သစ္ပင္ေတြ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းထားရာေနရာျဖစ္လို႔ ပတ္၀န္းက်င္ကို အဆီးအကာမရွိ ျမင္နိုင္တဲ့ေနရာျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနထြက္လာရာ အေရွ႕ဘက္ကုိ အကာအကြယ္မရွိ ၾကည့္လို႔ရတဲ့ေနရာပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔လူသိုက္ အဲဒီကြက္လပ္ဆီဆင္းေတာ့ ေနေရာင္ျခည္ နီျပျပမ်ဥ္းေၾကာင္းႀကီးကို စၿပီျမင္ေနရပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး စိတ္လႈပ္ရွားတက္ၾကြစြာ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ေပၚက ျမင္ၾကရတဲ့ နံနက္ဆည္းဆာျမင္ကြင္းေတြကို ဓါတ္ပံုရိုက္ၾကပါတယ္။

ျမင္ကြင္းေတြဟာ တေနရာနဲ႔တေနရာ မတူပါဘူး။ ေတာင္တန္းေတြအဆင့္ဆင့္ ျမင္ေနရတာ ေနေရာင္ျခည္ေတြက ေတာင္တန္းေတြကို တလႊာခ်င္စီ ျမင္လို႔ရေအာင္ျဖစ္လာေနတာ၊ အနီေရာင္၊ အျပာေရာင္၊ နီညိဳေရာင္ ေနေရာင္ျခည္ေတြက ေတာင္ထိပ္၊ ေတာင္ခါးျပတ္အနားသပ္ေတြကို တေျဖးေျဖး ထင္ရွားသည္ထက္ ထင္ရွားလာရေလေအာင္ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္းျဖစ္လာေနတာ၊ ေနာက္ေတာ့ ေတာင္ေအာက္က အျပားလိုက္ျမင္္ေနရတဲ့ ဖါးအံၿမိဳ႕ႀကီး။ ခဏေနေတာ့ ျမဴေတြ ရုတ္တရက္ေရာက္လာၿပီး ေတာင္ထြတ္တခ်ိဳ႕ကလြဲ ေတာင္ေပၚေတာင္ေအာက္ အကုန္လံုးျမဴေတြနဲ႔ဖံုးသြားခဲ့တာ၊ ေနာက္ေတာ့မွ ျမဴေတြတေျဖးပါးလ်ားသြားၾကရၿပီး လွပလြင့္ေမ်ာ က်ယ္ျပန္႔ဆန္းသစ္လွတဲ့ျမင္ကြင္းႀကီးကို ျပန္ျမင္လာၾကရပါတယ္။

အဲဒီေန႔က က်ေနာ္တို႔လူသိုက္ ေတာင္ေပၚက မနက္ ကိုးနာရီမွာ ျပန္ဆင္းၾကပါတယ္။ ေတာင္ေပၚကျပန္ဆင္းေတာ့ တက္လာစဥ္တုန္းက အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ေျမသားေတာင္တက္လမ္းအတိုင္း ျပန္မဆင္းၾကပါဘူး။ ကြန္ကရစ္ေလွကားထစ္ေတြအစအဆံုးရွိတဲ့ ေတာင္ဆင္းလမ္းအတိုင္း ျပန္ဆင္းၾကတာပါ။ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီထိုးကာနီးတဲ့အခ်ိန္ ေတာင္ေအာက္ကို ျပန္ေရာက္ၾကပါတယ္။

ကဲ အခုဆိုရင္ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ခဲ့တဲ့ ခရီးစဥ္တစ္ခုကို က်ေနာ္ ျပန္ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီခရီးစဥ္က က်ေနာ္တို႔ကို ဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရခဲ့သလဲ။

ပထမအခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ က်န္းမာေရးသက္လံုကို စမ္းသပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဆိုရင္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ၿပီျဖစ္လို႔ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ခရီးကို ေတာင္ေပၚအထိေရာက္ေအာင္ တက္မွတက္ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးခြန္းထုတ္ၿပီးမွတက္ခဲ့ရတာပါ။ အတူတက္ၾကတဲ့ အေပါင္းအသင္းေတြက က်ေနာ့္ထက္ ဆယ့္ငါးႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ငယ္ရြယ္ၾကသူျဖစ္လို႔ သူတို႔ေတာင္မွ တက္ႏိုင္ဖို႔ က်ားကုတ္က်ားခဲႀကိဳးစားရတာျဖစ္လို႔ က်ေနာ့္အေပၚစိုးရိမ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သံသယရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ကုိယ္က်ေနာ္ စမ္းသပ္နိုင္ခဲ့တယ္။ စိတ္ေကာ ခႏၶာကိုယ္ပါ စမ္းသပ္မႈေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းနိုင္ခဲ့တဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသတင္းေတြထဲကမွ ယုတၱိေဗးက်က် သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ စီစစ္ေရြးခ်ယ္ မွတ္သားနိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဇြဲကပင္ေတာင္ခရီးကို ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြ အာရုံက်လာေအာင္ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကမၻာလွည့္ခရီးစခန္းတစ္ခုျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႔ရနိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေဒသခံလူထုရဲ႕ ရင္ခုန္သံေတြ၊ ဘ၀ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို တေစ့တေစါင္း ေလ့လာသိျမင္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ဒီအေတြ႕အႀကံဳ ဒိီသတင္းအခ်က္အလက္ေတြအေပၚမူတည္ၿပီး ကုိယ့္ဘ၀ကို၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို၊ ေဒသခံလူထုကို ဘယ္လိုအက်ိဳးရွိလာေအာင္လုပ္ရင္ ရနိုင္မလဲဆိုတဲ့အေတြးတစကို ထုတ္ယူလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအခ်က္ေတြအေပၚမူတည္ၿပီး ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ့္လူမ်ိဳးနဲ႔ ကိုယ့္တိုင္းျပည္အေပၚ ပိုမိုခ်စ္ခင္တန္ဘိုးထားလိုတဲ့စိတ္ေတြ ရလာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကိုလည္း ရလာႏိုင္ေစပါတယ္။

ကဲ လူငယ္မ်ား ခရီးထြက္ျခင္းျဖင့္ ဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရလာႏိုင္တယ္။ ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ခရီးထြက္သင့္တယ္၊ ဘယ္လို ခ်ဥ္းကပ္စဥ္းစားသင့္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြကို က်ေနာ္ ေဆြးေနြးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။

လူငယ္မ်ား ခရီးမ်ားမ်ား ထြက္နိုင္ၾကပါေစ။

လူငယ္တို႔ရဲ႕ မိုးေကာင္းကင္ ၾကည္လင္ေတာက္ပ ေမႊးျမႏိုင္ၾကပါေစ။

ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ့အုိးေ၀)

အပိုင္း( ၁) အျပည့္အစံု ဖတ္ရႈရန္ - mizzimaburmese.com/article/37377

အပိုင္း( ၂ ) အျပည့္အစံု ဖတ္ရႈရန္ - http://www.mizzimaburmese.com/article/37438