သီခ်င္း MTV ေတြကို အမိုက္စားဖန္တီးသူ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာ ေအာင္ျမတ္ ႏွင့္ေတြ႔ဆံုျခင္း အပိုင္း (၁)

.

Mizzima TV ကိုၾကည့္႐ွဳ႕ေနၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္မ်ားအားလံုး မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။

႐ုပ္ရွင္တစ္ကား ဒါမွမဟုတ္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို MTV အျဖစ္ ဖန္တီးပံုေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ ဒါ႐ိုက္တာေတြရဲ႕ အခန္းက႑က အေရးပါလွပါတယ္။ အခုဆိုရင္ သီခ်င္း MTV ေတြကို ဖန္တီးတဲ့ ေနရာမွာ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာေတြလည္း ေနရာယူလာၾကပါၿပီ။ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာေတြ ထဲကမွ သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ့ ပံုစံေတြနဲ႔ ဖန္တီးေလ့ရွိတဲ့ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ သူကေတာ့ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာေအာင္ျမတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာေအာင္ျမတ္ နဲ႔ေတြ႕ဆံုၿပီး သူျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ဘဝအေတြ႔အႀကံဳေတြကို ေမးျမန္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကိုေအာင္ျမတ္ မဂၤလာပါ။

မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။

ေမး - ကိုေအာင္ျမတ္အေနနဲ႔  ဒါ႐ိုက္တာေလာကထဲကို စတင္ဝင္ေရာက္ျဖစ္ပံုေလး အရင္ဆံုးသိခ်င္ပါတယ္ဗ်။

ေျဖ - Directing ေလာကဆိုေတာ့ အဓိက,ကေတာ့ အႏုပညာေလာကထဲ ဝင္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အသိုင္းအဝိုင္းလည္း မရွိခဲ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ မိဘေတြ အမ်ိဳးေတြထဲမွာလည္း အႏုပညာ အသိုင္းအဝိုင္း မရွိတာရယ္ ၿပီးတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေနတဲ့ေနရာက ဒီအသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔က ေတာ္ေတာ္ေလး ေဝးတယ္လို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အဓိက,က ဝါသနာကေတာ့ အရမ္းပါတယ္။ ငယ္ငယ္တည္းက ေက်ာင္းမွာဆိုရင္ေတာင္မွ ကစားရင္ ပန္းခ်ီဆြဲရင္ဆြဲတယ္။ မဆြဲရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဇာတ္လမ္းလုပ္တိုင္းကစားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါ႐ိုက္တာရယ္လို႔ လုပ္ရမယ္လို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခါမွ မေတြးထားခဲ့ဘူး။ အိပ္မက္ေတာင္မမက္ဖူးဘူး။ ျပဇာတ္ဆရာေတာ့ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လာမယ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဆယ္တန္းကို ေတာင္ႀကီးမွာ ေအာင္တယ္။ ၂၀၀၆ မွာေအာင္ၿပီးေတာ့ စင္ကာပူ Republic Poly မွာ ေက်ာင္းႏွစ္ႏွစ္ သြားတက္လိုက္တယ္။ ဒီျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုဘိုစန္းတို႔ဆီမွာ Bo Bo Entertainment မွာ Graphic Designer အျဖစ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေတာ့ ဘာေတြလုပ္ရလဲဆိုေတာ့ ဒီ႐ွိဳးပြဲ Billboard ဒီဇိုင္းေတြ၊ Album Cover ေတြ အဲဒါေတြကို ဒီဇိုင္းေတြလုပ္ျဖစ္တယ္။ လိုအပ္တယ္ဆိုလည္း ဓါတ္ပံုထြက္ရိုက္ေပါ့။ အဓိကေတာ့ မီဒီယာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အပိုင္းေတြကို အဓိကအေနနဲ႔ လုပ္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ ကိုႏိုင္းဝမ္းကလည္း သူ႔ရဲ႕ ကမာၻငယ္ေလးသီခ်င္းကို Music Video ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုမ်ိဳးေလးေတြ ေအာင္ျမတ္ စိတ္ကူးရွိလည္းဆိုေတာ့ အရမ္းေပ်ာ္သြားတာ။ ကိုယ္ကလုပ္ခ်င္ေနတာကိုး။ အဲဒီမွာ စလုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီကစၿပီးေတာ့မွ အဓိက,ကေတာ့ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာထြက္တဲ့ Music Video Album ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒါ႐ိုက္တာအေနနဲ႔ စၿပီးေတာ့ လုပ္ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီ Commercial ေတြ TV ႐ုပ္သံအစီအစဥ္ေတြ အခုဆိုရင္ေတာ့ ဒီ ၂၀၁၅ မွာ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးတစ္ကား ႐ိုက္ထားတယ္။ အနမ္းဝိုင္ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးကို စိန္ေဌး႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္ေရးကေန ႐ိုက္ထားပါတယ္။

ေမး - ဒါဆိုရင္ အစ္ကို႔ရဲ႕ ပထမဆံုးလက္ရာေလးဆို ကိုႏိုင္းဝမ္းရဲ႕ ကမာၻငယ္ေလးသီခ်င္းလို႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့ေနာ္။

ေျဖ - ဟုတ္ပါတယ္ဗ်။

ေမး - အဲဒီအခ်ိန္မွာေရာ အစ္ကို႔ရဲ႕ ပထမဆံုး႐ိုက္ကူးေရးဆိုေတာ့ ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲေတြဆိုရင္ ဘာေတြျဖစ္မလဲဗ်။

ေျဖ - အခက္အခဲကေတာ့ မ်ိဳးစံုပဲဗ်။ အလိုလိုေနရင္း ေၾကာက္ေနတာ။ အကုန္လံုးကို လူတိုင္းကို ေၾကာက္ေနတာ။ အဓိက,က ကိုယ္ကေျပာလိုက္တဲ့ဟာကို သူတို႔နားမလည္မွာရယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေျပာလိုက္တဲ့ Instruction ကို အကုန္လံုးက နားေထာင္ေနတာဗ်ာ။ သူတို႔ဘာမွမလုပ္ေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ Clear Decision ကၽြန္ေတာ္က ေပးႏိုင္မွ ဒါကို Follow လုပ္မွာ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မေပးႏိုင္လို႔ တစ္ခုခုလြဲသြားၿပီဆိုရင္ အကုန္လံုးက Delay ျဖစ္ကုန္မယ္။ အခ်ိန္က ေနာက္က်လို႔ရွိရင္ ပိုက္ဆံကလည္း ေနာက္ကလိုက္လာမယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔အိုက္တင္လုပ္ရတာလည္း ဗ႐ုတ္သုတ္ခေတြ ျဖစ္ကုန္မယ္။ မ်ိဳးစံုပဲေပါ့ ဒီကင္မရာေတြ ၿပီးေတာ့ Crew တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီကအစ အားလံုးကို Instruction ေပးရမယ္ဆိုေတာ့ လံုးဝ King of the Set ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုျဖစ္သြားတဲ့အခါ စိုးရိမ္သြားတယ္။ အျပင္မွာ ေျပာတာကက်ေတာ့ တိုင္တိုင္ပင္ပင္နဲ႔ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို ကိုယ္ေျပာတာ အခုဒီဟာကက်ေတာ့ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ လူေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ အေယာက္ အစိတ္၊ သံုးဆယ္ေလာက္ ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ စိုးရိမ္လာတယ္။ ဒီလူေတြကို ကိုယ္က Manage လုပ္ဖို႔အတြက္ကို လုပ္ႏိုင္ပါ့မလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ ကိုယ့္ဘာသာ ဝင္လာတယ္။ အဲဒီရက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေတာ့ လုပ္လိုက္တာေပါ့ေနာ္။  အေကာင္းဆံုးလည္း ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပန္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြက အမ်ားႀကီးဗ်။ အားမရဘူး အခုအထိလည္းအဲဒီလိုပါပဲ။ ကိုယ္လုပ္ၿပီးလို႔ ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွအားမရေသးဘူး။

ေမး - ေနာက္တစ္ခုကက်ေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြလက္ခံတဲ့ MTV တစ္ပုဒ္ျဖစ္ဖို႔ ဘယ္အရာက အေရးအႀကီးဆံုး ျဖစ္မလဲဗ်။

ေျဖ - အဓိက,ကေတာ့ ခံစားခ်က္ပါပဲ။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ႐ိုက္ေပးပါဆိုၿပီး ကမ္းလွမ္းလာတဲ့အခ်ိန္မွာ တာဝန္က အရမ္းႀကီးသြားတယ္။ ဒီသီခ်င္းမွာ ဆိုထားတဲ့သူရွိတယ္။ ေရးထားတဲ့သူရွိတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့ေေနာ္။ သူတို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြ အႏုပညာေတြအကုန္လံုး ဒီသီခ်င္းထဲကိုထည့္ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ့္ကိုယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ လာေပးလိုက္တာ။ ေပးတယ္ဆိုတာလည္း ဒါကိုကၽြန္ေတာ္က ပရိသတ္ကို အႏုပညာတစ္ခုအေနနဲ႔ ဖန္တီးၿပီးေတာ့မွ အားလံုးရဲ႕အႏုပညာကို ခ်ျပလိုက္ရမွာ အဲဒီအခါမွပဲ Music Video ေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာမွာ။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သီခ်င္းဖန္တီးတဲ့သူေတြကိုလည္း Respect ရွိရမယ္။ ကိုယ္ဖန္တီးေပးၿပီးတဲ့အခါမွာ ထြက္လာမယ့္ Result ကိုၾကည့္မယ့္ ပရိသတ္ေတြကိုလည္း Respect ရွိရမယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္က Control လုပ္ရတဲ့သူပါ။ အဲဒီေတာ့ ၾကားထဲကေန ဒီလူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္ေတြ ရရွိခ်င္တဲ့၊ ရႏိုင္မယ့္ခံစားခ်က္ အဲဒါကို ကိုယ့္ရဲ႕ခံစားခ်က္နဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့မွ မက္ေဆ့ကလည္း ပရိသတ္အတြက္ အတုယူ မမွားရေလေအာင္ မမွားေအာင္ဆိုတာထက္ကို ပိုၿပီးေတာ့ေကာင္းတဲ့ အတုယူမႈမ်ိဳးကို ျဖစ္လာေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ဖန္တီးရပါတယ္။ ဒီလိုမွသာ ပရိသတ္ကလည္း လက္ခံတယ္။ ဒီဘက္က ဖန္တီးထားတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကလည္း သူတို႔သီခ်င္းကို ပိုၿပီးေတာ့မွ ေကာင္းတဲ့ Result တစ္ခုကိုရတဲ့အတြက္ ေက်နပ္မႈကိုရပါတယ္ဗ်။

ေမး - သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဖန္တီးရတဲ့ခံစားခ်က္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားကိုဖန္တီးရတဲ့ ခံစားခ်က္ ဘယ္လိုကြာလဲဗ်။

ေျဖ - ကြာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ဖူးတဲ့ အႏုပညာလုပ္ငန္း အခ်ိဳ႕မွာဆိုရင္ ဒီ Music Video ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေၾကာ္ျငာရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ TV ရုပ္သံ Series ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးေတြ ရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။ အားလံုးအားလံုးက သူ႔ပညာရပ္နဲ႔သူပဲဗ်။ ဒီဟာကပိုၿပီးေတာ့မွ ခက္သြားတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ လြယ္သြားတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္စာဆိုရင္လည္း သံုးမိနစ္စာအခ်ိန္ သံုးမိနစ္အခ်ိန္အေတာအတြင္းမွာ ကိုယ္က Story တစ္ခုလံုးႀကီး ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားစာေလာက္ရွိတဲ့ Story လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က သံုးမိနစ္တည္းနဲ႔ ဝင္ေအာင္ခ်ျပရတယ္။ ေၾကာ္ျငာဆို ပိုဆိုးတယ္။ သံုးဆယ္ စကၠန္႔ကေန တစ္မိနစ္ပဲရွိတယ္။ အဲဒီအေတာအတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေပးခ်င္တဲ့ Story တစ္ခုလံုးကို ပရိသတ္က ရသြားေအာင္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေပးႏိုင္ေအာင္ ထည့္ေပးရတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ကားက်ေတာ့လည္း အဲဒီလိုမ်ိဳးပဲ။ ဒီ ၂ နာရီေလာက္ အေတာအတြင္းမွာ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလံုးကို မပ်င္းရေလေအာင္ အရွည္ႀကီးဆြဲဆန္႔ၿပီးေတာ့မွ လုပ္ရင္လည္း ေသခ်ာတယ္ ပရိသတ္ေတြက ပ်င္းသြားမွာ။ အဲဒီအတြက္ မပ်င္းရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စဥ္းစားၿပီးမွ လုပ္ရပါတယ္။ Shot by Shot ၊ Story by Story ၿပီးေတာ့ ဒိုင္ယာေလာ့ကအစ အိုက္တင္အဆံုး အကုန္လံုးကို အေသးစိတ္လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့သူ႔ရဲ႕ အခ်ိန္ Duration မတူတဲ့ အႏုပညာလုပ္ငန္းတစ္ခုခ်င္းဆီမွာ မတူညီတဲ့ သူတို႔ပညာနဲ႔သူတို႔ရွိၾကတယ္။ ႐ိုက္ခ်က္ေတြကအစ ကြာတယ္ဗ်။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု လုပ္မယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ကေပးရတယ္။

ေမး - ေနာက္တစ္ခုက အကို႐ိုက္ကူးခဲ့သမွ် MTV ေတြထဲမွာ စိတ္တိုင္းအက်ဆံုး MTV နဲ႔ စိတ္တိုင္းမက်တဲ့ MTV ဆိုရင္ ဘယ္ဟာေလးေတြ ျဖစ္မလဲဗ်။

ေျဖ - စိတ္တိုင္းအက်ဆံုး မက်ဆံုးဆိုတာ အဓိက,ကေတာ့ MTV တိုင္းနီးပါးပဲဗ်။ မ႐ိုက္ခင္ကေတာ့ အရမ္းစိတ္တိုင္းက်တယ္။ ႐ိုက္ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ သိပ္စိတ္တိုင္းမက်ဘူး။ စိတ္ကူးနဲ႔ ထြက္လာတဲ့ Result နဲ႔က တစ္ထပ္တည္းမက်တဲ့ အခ်ိန္ေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ပရိသတ္ကေတာ့ သိေကာင္း သိခ်င္မွသိမယ္။ လုပ္လိုက္တာ စဥ္းစားထားတာက ဘယ္ေလာက္ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြေၾကာင့္ ဘယ္လိုထြက္လာတယ္ဆိုတာကို သိတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ပဲရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ပရိသတ္ေတြက ႀကိဳက္တယ္၊ ေက်နပ္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ တစ္ခ်ိဳ႕ ဟာေလးေတြက အားမရဘူး၊ မေက်နပ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီ Music Video ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ ကၽြန္ေတာ္႐ိုက္ၿပီးၿပီဆိုရင္ ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေက်နပ္သလိုေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားမရေသးဘူး။ ထပ္ၿပီးေတာ့မွ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့ ခြန္အားေတာ့ရရွိပါတယ္။

ေမး - သီခ်င္း MTV တစ္ပုဒ္ကို ႐ိုက္တဲ့အခါမွာေရာ ႐ိုက္ကူးေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေလာက္ အခ်ိန္ယူလဲ။

ေျဖ - အဲဒီလိုေတာ့ ေျပာလို႔ေတာ့မရဘူးဗ်။ သီခ်င္းေပၚမူတည္တယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က Music Video တစ္ခုကိုပဲ သီးသန္႔႐ိုက္ခဲ့တဲ့အတြက္ တစ္ခါတစ္ေလ သီခ်င္းေတြက မ်ိဳးစံုလာတယ္။ အမ်ားႀကီးပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလက်ရင္ ႏွစ္ပုဒ္၊ သံုးပုဒ္ တစ္ၿပိဳင္တည္း စဥ္းစားရတာလည္းရွိတယ္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းဆိုတာေတာ့ ကိုယ္က မစဥ္းစားႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္ဆုတ္ ဆုတ္ရင္းနဲ႔ ၿပံဳသြားတာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြက်ရင္ ေတာ္ေတာ္႐ူးခ်င္တယ္ဗ်။ အသဲကြဲသီခ်င္းနဲ႔ အရမ္းခ်စ္တယ္ ႀကိဳက္တယ္ဆိုတဲ့သီခ်င္း၊ ၿဖဲမယ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ အဲဒါေတြ အားလံုးေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္ကစဥ္းစားရတာ ေခါင္းေလးက တစ္ေခါင္းတည္းဆိုေတာ့ ႐ူးခ်င္ခ်င္ ျဖစ္ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး အေျခအေနေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။

ေမး - ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အခု MTV ေတြကို ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ ျပည္တြင္းက အႏုပညာရွင္ေတြတင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ျပည္ပက အႏုပညာရွင္ေတြပါ ပါလာတဲ့အတြက္ အစ္ကို႔အေနနဲ႔ ႐ိုက္ကူးေရးမွာ ခက္ခဲတဲ့ အပိုင္းေလးေတြေရာ ရွိေသးလားဗ်။

ေျဖ - သိပ္ေတာ့ အခက္အခဲေတာ့မရွိပါဘူး။ အခုေနာက္ပိုင္းကလည္း Production ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက International Artist ေတြလည္း ဒီေရာက္လာတယ္။ ေၾကာ္ျငာပိုင္းေတြမွာလည္း အတူတူတြဲလုပ္ရတဲ့အပိုင္းေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္က နားလည္မႈရွိေအာင္ Communication က ပိုအေရးႀကီးသြားတယ္။ ဒီ Communication ကို ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔ဆိုတာက ဒီကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ လုပ္ေနတဲ့အေျခအေန ကိုယ့္ရဲ႕ Production က လုပ္ေနတဲ့အေျခအေန၊ ေနာက္ သူ႔ကို နားလည္မႈရွိေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုို႔ Pre Production မွာ စကားေတြအမ်ားႀကီးေျပာရတယ္။ ဥပမာ- ျမန္မာႏိုင္ငံက သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေရႊတိဂံုဘုရားကေန ဆင္းလာမယ္ဆိုရင္ သူက ပုဆိုးဝတ္ရမယ္ ဘယ္လို ေကာ္လံ ဖိနပ္ အကုန္လံုးက ေျပာစရာမလိုဘူး သိၿပီးသား။ အဲဒါဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခ်ိဳ႕အပိုင္းေလးေတြမွာေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့မွ အေသးစိပ္ရွင္းျပရတဲ့ အပိုင္းေလးေတြရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ိုက္မွာ ဘယ္ Location အဲဒါဆုိ ပံုေတြနဲ႔ ေသခ်ာရွင္းျပေပးတယ္။ ဘယ္လို Setting နဲ႔လုပ္မယ္ ဘယ္ေခတ္ကိုသြားမယ္၊ ဘယ္လိုအဝတ္အစား၊ ဘယ္လို mood ဘယ္လို Hair Style, Make Up အစအဆံုး အားလံုးကို Detail ေျပာေပးလိုက္ရင္ သူတို႔က အကုန္လံုးက လူတိုင္းကေတာ့ စိတ္ဝင္စားၾကတယ္ လုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြ Detail လုပ္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဟာနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းနီးပါး ပိုက်တဲ့အတြက္ လုပ္ရတာလည္း ပိုအဆင္ေျပသလိုမ်ိဳး ႐ႈတင္ေရာက္မွ ပိုေျပာရတာ ေနာက္အခက္အခဲေတြက အမ်ားႀကီးနည္းသြားပါတယ္။

ေမး - အစ္ကိုက အခုလည္း ႐ုပ္ရွင္ေတြလည္း ႐ိုက္လာၿပီဆိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့ေလာက္မ်ား အကယ္ဒမီမွန္းလို႔ရမလဲဗ်။

ေျဖ - အကယ္ဒမီဆိုတာကေတာ့ လူတိုင္းလိုခ်င္တဲ့အရာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ေဝးေနပါေသးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္လုပ္တဲ့ Result တစ္ခုေတာင္ ပရိသတ္က မၾကည့္ရေသးဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ အႏုပညာတစ္ခုခုက ပိတ္ကားျပင္မွာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ ပရိသတ္ရဲ႕ Result ကိုနားေထာင္ၿပီးမွသာလွ်င္ ရင္ခုန္ဖို႔ ႏွလံုးခုန္လာမယ္ ထင္တယ္ဗ်။

ေမး - ေနာက္တစ္ခုက ဒီႏွစ္မွာဆိုရင္ ႏိုင္ငံျခားက ဒါ႐ိုက္တာေတြနဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ကားေတြကို အကယ္ဒမီ မေပးဘူးဆိုေတာ့ အဲဒီအေပၚအစ္ကို႔ရဲ႕ အျမင္ေလးလည္းသိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ - ဒါကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ Rules အရေရာ ၿပီးေတာ့ ဒါအားလံုးအတြက္ Fair ျဖစ္မယ္လို႔ သူတို႔ ယူဆထားၿပီးေတာ့မွ စီစဥ္ထားတဲ့ စနစ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ကေတာ့ ဘာမွမေျပာလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳး ႏိုင္ငံတကာ Production ေတြ၊ ေနာက္ International Artist ေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရတဲ့အတြက္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဗဟုသုတေတြ အမ်ားႀကီးရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ့္လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ပိုျမင္လာတယ္။ တကယ္ေကာင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ ငါတို႔ဘယ္အပိုင္းေတြ ထပ္ၿပီးေတာ့ Upgrade လုပ္သင့္လဲ? ဘယ္အပိုင္းေတြ ငါတို႔ လိုအပ္ေနေသးလဲ? ဆိုတာေတြ ပိုၿပီးေတာ့ ျမင္လာပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ကေတာ့ ဒီအကယ္ဒမီဆိုတာကေတာ့ တစ္ပိုင္းေပါ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ကေတာ့ အျပင္က Production ေတြ လာတဲ့အတြက္ သင္ယူစရာေတြက အမ်ားႀကီးရွိလာသလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္းပိုၿပီးႀကိဳးစားရမယ့္ ခြန္အားေတြလည္း အမ်ားႀကီးျဖစ္လာပါတယ္ဗ်။

ဟုတ္ကဲ့ပါ။ အခုဆိုရင္ေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာေအာင္ျမတ္ နဲ႔ေတြ႔ဆံုၿပီး ဒါ႐ိုက္တာေလာက,က အေတြ႔အႀကံဳေတြနဲ႔ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို ပထမပိုင္းအေနနဲ႔တင္ဆက္ေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္လက္တင္ဆက္ေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ Mizzima TV ပရိတ္သတ္တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီကို ေက်းဇူးအထူးပဲတင္ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။