ရွားရွားပါးပါး ျမန္မာကာတြန္းဆရာမ သက္စုအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

.

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ေလာက္က ကေလးငယ္ေတြ စြဲစြဲလမ္းလမ္း ငွားရမ္း ဖတ္႐ႈခဲ့ၾကတဲ့ စာအုပ္ေတြဆိုတာ  ဇာတ္ေကာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြပါ။ ဒီကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြဟာ ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ကူးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို သက္ဝင္ ေစခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကေလးေတြအေပၚ လႊမ္းမိုးခဲ့တဲ့ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြ အမ်ားႀကီးေပၚထြက္ခဲ့တယ္ဆိုတာကလည္း မျငင္းႏိုင္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေတြထဲမွာ ကေလးေတြ စြဲလမ္းရတဲ့ ခ်စ္ခ်စ္၊ေပါက္ေပါက္၊ ကိုတူး စတဲ့ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေလးေတြကို အမ်ိဳးသမီး ကာတြန္းဆရာမ သက္စုက ေရးဆြဲေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကာတြန္းပံုေတြ စတင္ဆြဲခဲ့တဲ့ ငယ္စဥ္ဘ၀ကအစ ကာတြန္းေလာကထဲေရာက္ရွိလာပံုကို ကာတြန္းဆရာမ သက္စု က အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။

ငယ္ငယ္ကတည္းက ပံုဆြဲတာကို ဝါသနာပါတာ။ ကေလးဘဝက ၅ႏွစ္ ၆ႏွစ္ အဲဒီအရြယ္ကတည္းက အရမ္းကို ပံုဆြဲတာပဲ။ ဆြဲစရာ စာရြက္ မရွိရင္ေတာင္ ဒီလို ေျမႀကီးမွာေလ တုတ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ပံုေတြ ဆြဲတာေပါ့ေနာ္။ ေရေလးျဖန္းၿပီးေတာ့ ေျမႀကီးေပၚမွာ ကိုယ္ႀကိဳက္သေလာက္ ပံုေတြ ဆြဲတာ ငယ္ငယ္ကတည္းက ပံုဆြဲတဲ့ အက်င့္ရွိတယ္။ ဝါသနာပါတယ္။ ဆရာ ကာတြန္း ဦးေအာင္ရွိန္ရဲ႕ ေၾကးမံုခင္ အဲသလိုဇာတ္ေကာင္ေတြကို ၾကည့္ ၿပီးေတာ့ ဆြဲျဖစ္တာ အမ်ားဆံုးပဲေပါ့ေနာ္။ ဆယ္တန္း ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ကာတြန္းဦးေအာင္ရွိန္ရဲ႕ လူရည္မြန္တုိ႔ ေနာက္တစ္ခါ ကာတြန္းဦးေမာင္ေမာင္ ထုတ္တဲ့ ေရႊမိ ကာတြန္း စာအုပ္ေတြမွာ ပံုေလးေတြကို ဝါသနာရွင္ က႑ကေနၿပီးေတာ့ ပံုေလးကို ပို႔လိုက္တယ္။ ပို႔ရင္ ကိုယ့္ပံုေတြကေတာ့ ပယ္တဲ့ပံုေတြကလည္း မ်ားတာေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္ကလည္း ဇြဲမေလ်ာ့ဘူး ထပ္ထပ္ပို႔ဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း အေရြးခံရတာ့တာပဲေပါ့။ အေရြးခံရေတာ့ အဲမွာတင္ ပံုဆြဲမယ္ေပါ့။ အဲလိုမ်ိဳးလုပ္ျဖစ္သြားတာ။ ေက်ာင္းၿပီးသြားရင္လည္း အစိုးရ ဝန္ထမ္း အလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္ဘူးေပါ့ေနာ္။ ေန႔စဥ္ ပံုမွန္သြားရတယ္။ ပံုမွန္ျပန္ရတယ္။ အဲဒီလုိမ်ိဳး ေဘာင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးကို မလုပ္ခ်င္ဘဲနဲ႔ ကိုယ္က လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ကိုယ္စိတ္ႀကိဳက္ လႈပ္ရွားလို႔ရတဲ့ အဲဒီ ကာတြန္း ေလာကထဲကိုပဲ ဝင္မယ္ေပါ့။

ဆရာမသက္စုရဲ႕ အမည္အရင္းကေတာ့ ခ်စ္ခ်စ္ပါ။ ပံုဆြဲဝါသနာကို အရင္းခံၿပီး ဇြဲရွိရွိနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ ဆရာမဟာ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာပဲ ကာတြန္းေမာင္ေမာင္ ဦးစီးထုတ္ေဝတဲ့ ေရႊမိကာတြန္းမွာ ခ်စ္ခ်စ္အမည္နဲ႔ ကာတြန္းေတြ စဆြဲျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ လိွ်ဳ႕ဝွက္သဲဖို မဂၢဇင္း၊ အိုးေဝဂ်ာနယ္၊ သတင္းေထာက္ကာတြန္း၊ ေရြ႐ိုးကာတြန္းေတြမွာ လက္ရာေကာင္းေကာင္း စိတ္ကူးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ကာတြန္းေတြ ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို နဲ႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြ ေမြးထုတ္ေရးဆြဲလာႏိုင္ခဲ့တာကုိလည္း အခုလို ေျပာျပပါတယ္။

လက္ဦးဆရာကေတာ့ ကာတြန္း ဦးေမာင္ေမာင္ေပါ့ေနာ္။ က်န္တာေတြကေတာ့ သင္ဆရာေတြ ျမင္ဆရာေတြ ၾကားဆရာေတြေပါ့။ လက္ေရးေတြကေလ ခပ္ဝိုင္းဝိုင္းပဲ ေရးတတ္တာေပါ့ေနာ္။ ခပ္ဝိုင္းဝိုင္းပဲ ေရးတတ္ေတာ့ လံုးခ်င္းမွာေတာ့ သိပ္ျပႆနာ မရွိဘူး။ ဂရပ္ကာတြန္းေတြ ဘာေတြနဲ႔ဆိုရင္ မလွတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ဝင္စားစရာ မေကာင္းဘူးေပါ့။ အဲဒီမွာ လက္ေရးစၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလုိက္တာ။. လံုးခ်င္းဆြဲတဲ့ လက္ေရးမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ေနာက္ပိုင္း လက္ေရးက တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားတယ္။

ပထမဦးဆံုးကေတာ့ ေပါက္ေပါက္ဆြဲတာေပါ့ေနာ္။ ေပါက္ေပါက္တစ္ေယာက္တည္း အျပင္ ေနာက္ထပ္ ကိုတူးကိုပါ ထည့္ၿပီးေတာ့ ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ကိုတူး ဇာတ္ေကာင္ ႏွစ္ေယာက္ဆြဲတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကေလးအရြယ္ေလးေတြေပါ့ေနာ္။ ဟို ၇ႏွစ္ ၈ႏွစ္ အဲလိုအရြယ္ေတြေပါ့ေနာ္။ အဲလိုပံုစံမ်ိဳး ထားၿပီးေတာ့ ဆြဲတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ခ်စ္ခ်စ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေယာက္ ထပ္တိုးလိုက္ေသးတယ္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေလးေပါ့။ ေနာက္ေတဇတို႔ ေတဇမွာ ဆုိလို႔ရွိရင္ ပံုပံုနဲ႔ အဖြ႕ဲဆိုၿပီးေတာ့ ကေလးဇာတ္ေကာင္ေတြ ရွိတယ္။ ေတဇမွာ ဆြဲလို႔ရွိရင္ အဲပံုနဲ႔ ဆြဲတာ မ်ားတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဒို႔ေက်ာင္းသား စာေစာင္မွာ ဆြဲတာဆိုရင္ ပုစု ဆိုတဲ့ ကေလး။ သူကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ငယ္တယ္။ ေက်ာင္းမေနေသးတဲ့ အရြယ္ေလာက္ေလးေပါ့ေနာ္။ မူႀကိဳေလာက္ အဲဒီဇာတ္ေကာင္ေလးကိုမွန္းၿပီးေတာ့ အဲတာေလးကို ဆြဲထားတယ္။

ဆရာမဟာ ခ်စ္ခ်စ္အမည္နဲ႔ ကာတြန္း ေရးဆြဲရာကေန ၁၉၇၆ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ကေလာင္နာမည္ အသစ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ သက္စုအမည္နဲ႔ ႐ုပ္ျပ ကာတြန္းလံုးခ်င္းေတြ စၿပီး ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာကာတြန္း သမိုင္းမွာ တစ္ကြက္ကာတြန္းေတြ အေျမာက္အမ်ား ေရးခဲ့ယံုသာမက လံုးခ်င္းကာတြန္း ၇ အုပ္ထိ ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ ပထမဆံုးေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ကာတြန္းဆရာမ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ခ်စ္ခ်စ္နဲ႔ ပထမဆံုးတုန္းက ေရႊမိတို႔ ဘာတို႔မွာ ဆြဲခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း ၇၆ ေနာက္ပိုင္း လံုးခ်င္းေတြလည္း ဆြဲတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ သက္စုဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ဆြဲတယ္။ ေနာက္ ၇၆ မွာ ေမွာင္ခိုကာတြန္းလို႔ ေခၚမွာေပါ့ေနာ္။ ထုတ္ေဝခြင့္လည္း မရွိဘူး။ စာေပစီစစ္ေရးကိုလည္း မတင္ဘဲနဲ႔ေလ။ အဲလိုမ်ိဳး ထုတ္တာ ရွိတယ္။ အဲဒီမွာစၿပီးေတာ့ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္က ဆက္သြယ္ေပးလို႔ ေမွာင္ခိုကာတြန္း တစ္အုပ္ႏွစ္အုပ္ေလာက္ေတာ့ ထုတ္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ထုတ္ေဝခြင့္နဲ႔ စာေပစီစစ္ေရးကို တင္ရတယ္။ တင္ရတဲ့ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ထုတ္ေဝခြင့္နဲ႔ တရားဝင္ ထုတ္တာေတြ ရွိတယ္။ အားလံုးေပါင္းေတာ့ (၁၃) အုပ္ေလာက္ ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။

ဆရာမသက္စုဟာ အသက္ငယ္ငယ္ေလးနဲ႔ ကာတြန္းဆရာမ ျဖစ္လာခဲ့သူ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူဘယ္လိုဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြ လံုးခ်င္းထြက္ခဲ့သလဲ ဆိုတာကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာပါ။

မိဘေမတၱာအေၾကာင္းတို႔ေပါ့ေနာ္။ ကေလးေတြ အလတ္ေတြက ေမတၱာငတ္တဲ့ အေၾကာင္းေပါ့ေနာ္။ အဲေတာ့ မိဘေတြအေပၚမွာ သူတို႔ အထင္လြဲၿပီးေတာ့ မိဘတြကို အထင္အျမင္မွားၿပီးေတာ့ အျပင္ကို သြားခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ေလ တစ္ခါတည္း အိမ္ကထြက္ေျပးတဲ့ အေၾကာင္းတို႔ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အျပင္မွာ ဒုကၡေတြေရာက္ ေနာင္တေတြ ေတြ႕ သခၤန္းစာေတြ ရၿပီးေတာ့ မိဘေမတၱာကို ျပန္သတိရတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးကို အဲတာမ်ိဳးေတြ ေရးျဖစ္တယ္ေပါ့။ စြန္႔စားတဲ့ ဟာမ်ိဳး ကေလး  စပ္စုတဲ့ဟာေတ၊ြ အဲလိုအေၾကာင္းအရာမ်ိဳးေတြ စြန္႔စားတဲ့ဟာ အဲလိုမ်ိဳးေတြ ေရးတယ္။ အခ်စ္အေၾကာင္းကေတာ့ အဲဒီထဲမွာပါတဲ့ ေနာက္ခံက လူႀကီးေတြမွာပဲ နည္းနည္းပါးပါး ထည့္ထားတာပါ။

ကေလးေတြကေတာ့ ဟာသရယ္ စြန္႔စားတာရယ္ အဲလိုမ်ိဳး ပညာေပးတာ မ်ားပါတယ္။ မူႀကိဳအရြယ္ဆို မူႀကိဳရဲ႕ ကေလးအရြယ္ အေတြးေတြေပါ့ေနာ္။ အိမ္မွာကလည္း အဲလိုမ်္ိဳး အရြယ္ေတြ တူေတြ တူမေတြကလည္း ရွိေနေတာ့ သူတို႔ဆီကေန အိုက္ဒီယာရၿပီးေတာ့ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး ဟာသေလးေတြ ေပါ့ေနာ္။ သူတို႔အရြယ္ေတြ ေျပာတတ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚေပါ့ေနာ္။ ကေလးႀကီးေတြကို မျဖစ္ေသးေတာ့ေလ သူတို႔ရဲ႕ အာတီအာတနဲ႔ ေျပာလိုက္ရင္ ပံုမက် ပန္းမက်နဲ႔ ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီရဲ႕ အေတြးေလးေတြကို ခံစားၿပီးေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး ဆြဲတာေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ေအာက္က ညီမ ခင္ေလးသက္ သူကလည္း စာေရးတာ ေတာ္ေတာ္ ဝါသနာပါတယ္။ အဲေတာ ့ သူ႔ဆီကေနလည္း ဇာတ္လမ္းေတြ ရတာ။ သူရဲ႕ အိမ္နာမည္က ေပါက္ေပါက္ ဒါေၾကာင့္ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ထဲမွာ ေပါက္ေပါက္ရယ္ ကိုတူးရယ္ဆုိတာ ေမာင္ရယ္ ညီမရယ္ နာမည္ပဲ။

ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ကာတြန္းဆရာမ တစ္ဦးအျဖစ္ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ဆရာမ သက္စုဟာ က်န္းမာေရး အေျခေနအရ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာပဲ ကာတြန္းေလာကကေန အၿပီးတိုင္ အနားယူခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ သူမေနထိုင္ရာ ကံေကာ္ရိပ္ၿမံဳလို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ အိမ္ေလးမွာ အေမကို ျပဳစုရင္း တစ္ခ်ိန္က သူ႔ဇာတ္ေကာင္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ ေမာင္ေလး ညီမေလး တူေလး တူမေလး နဲ႔အတူ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနထိိုင္ေနပါတယ္။ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြ အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ ႀကီးလွတဲ့ ဆရာမဟာ ကာတြန္းေတြဟာ ကေလးေတြအေပၚ ဘယ္ေလာက္ ေႏြးေထြးမႈ ရွိလဲဆိုတာကို တမ္းတမ္းတတ ေျပာျပခဲ့ပါေသးတယ္။

ပညာေပးတဲ့သေဘာ၊ ယဥ္ေက်းေအာင္ သြန္သင္တယ္။ ေနာက္ ကိုယ့္က်င့္တရား၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေပါ့ေနာ္။ အဓိကေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ကို သူတို႔ကို မ်ားမ်ားရေစခ်င္လို႔ စာေတြေတာ့ ဖတ္ေစခ်င္တယ္။ ဂိမ္းေတြကစား၊ တီဗြီေတြၾကည့္ ဖုန္းေတြ ႏွိပ္ေနတာဟာ အဲမွာ မရဘူးလားဆိုေတာ့ လည္း မဟုတ္ပါဘူး ။ ရတဲ့အပိုင္းေတာ့ ရွိမွာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ စာေပမွာ ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အဲေၾကာင့္ စာေတြ ဖတ္ေစခ်င္တယ္။မိဘေတြကလည္း အဲဒီဘက္ကို ဂိမ္းကစားတာေတြ အဲဒီ ဖုန္းႏွိပ္တာေတြကို ေလ်ာ့ ၿပီးေတာ့ စာအုပ္ဖတ္ေစခ်င္တာေပါ့ေနာ္။

ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုလို႔ရွိရင္ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္တို႔ အားလပ္ရက္ေတြ မ်ားတဲ့ အခ်ိန္ဆိုလို႔ ရွိရင္ စာအုပ္ဖတ္ဖို႔ ကာတြန္းဖတ္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အားသန္တာေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္ရည္ရြယ္ထားတာ ဘာစာအုပ္ေတြေတာ့ ငါဖတ္လိုက္အံုးမယ္ဟဲ့ ဆိုၿပီးေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး။ အခုဟာက်ေတာ့ သူတို႔က အဲလိုမ်ိဳးေတာ့ စာေတြ သိပ္မဖတ္ၾကေတာ့ဘူး။ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကာတြန္း ဝါသနာပါတဲ့ သူေတြကို ေျပာခ်င္တာကေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ဇြဲရွိရွိေလးနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ အခက္ခဲ နည္းနည္းပါးပါး ႀကံဳရင္လည္း ေနာက္မတြန္႔သြားပဲနဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ဆြဲေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာလိ္ု႔လဲဆုိေတာ့ ကာတြန္းမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးကို နည္းပါတယ္။ နည္းတဲ့အတြက္ ေနာက္ပိုင္းလံုးဝ မရွိမွာလည္း စိုရိမ္ပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္မို႔လို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကာတြန္း ဝါသနာပါလို႔ ရွိရင္ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ဆြဲေစခ်င္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခုလို နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတဲ့ ေခတ္မွာေတာ့ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ေမွးမွိန္ေနခဲ့ၿပီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ကေလးစာေပ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေႏွးေကြးေနပါေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကေလးအရြယ္စံုကို ကိုယ္စားျပဳေနတဲ့ ကေလးဇာတ္လိုက္ေတြ ပါဝင္ေနတဲ့ ကာတြန္း စာအုပ္ေတြဟာ ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ကူးကို အသက္ဝင္ေစတဲ့ အရာေတြ ကေလးဘဝကို အဓိပၸာယ္ရွ္ိေစတဲ့ အရာေတြ လူႀကီး လူေကာင္းျဖစ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအက်ိဳးျပဳတဲ့ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြ ကာတြန္းဇာတ္လမ္းေတြကို မ်ိဳးဆက္ တစ္ဆက္ၿပီး တစ္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း သြားမယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကာတြန္းဆရာမေတြ ေပၚထြက္လာဖို႔ကို ၀ုိင္း၀န္းၾကေစခ်င္ပါတယ္။